۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84179728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع آتش‌سوزی در بوکان ۶ درصد کاهش یافت

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبر: 84179728
وقوع آتش‌سوزی در بوکان ۶ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با اشاره به کاهش ۶ درصدی وقوع آتش‌سوزی در این شهرستان طی سال جاری گفت: امسال ۴۵۰ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان انجام شده است.

سیدفواد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰۰ مورد مربوط به اطفای حریق و ۲۵۰ مورد مربوط به عملیات‌های مختلف امداد و نجات در این شهرستان بوده است.

وی افزود: امسال در مجموع  ۴۵ باب منزل مسکونی، ۲۸ مغازه و کارگاه، ۳۱ دستگاه خودرو و ۹۶ مورد آتش سوزی در باغات و زمین‌های زراعی به دلایل مختلف در این شهرستان بوقوع پیوسته است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با بیان اینکه مهار آتش مهمترین و پر مخاطره‌ترین عملیات آتش نشانان بوده است، افزود: آتش گرفتن مکان‌هایی مانند منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه و خودرو و باغات در بوکان در سال جاری خسارت مالی زیادی به‌بار آورده که دلیل بیشتر این حوادث سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه به خصوص در میان کودکان در زمینه رعایت موارد ایمنی اضافه کرد: برای داشتن شهری ایمن باید اصول ایمنی را در بین خانواده‌ها نهادینه کرد.

"هاشمی" گفت: مردم باید اصول و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

وی افزود: در طول این مدت واحد آموزش و پیشگیری این سازمان بیش از ۹۶۰ نفر ساعت آموزش اطفای حریق و ایمنی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ۶۵ مورد بازدید پیشگیری و ۱۳ مورد علت یابی حریق را به اجرا گذاشته است.

چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در بوکان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha