هیات ورزش بیماران خاص خراسان شمالی برتر کشور شد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان شمالی گفت: این هیات برای چهارمین سال متوالی، جزو پنج هیات برتر فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای کشور شناخته شد.

سهیلا پیدا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات در سال ۹۶ و ۹۷ به ترتیب در رده سوم و پنجم و در سال ۹۸ و ۹۹ نیز در رده چهارم فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ ورزشکار سازمان یافته به صورت حرفه ای زیر نظر این هیات ورزشی فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر چهار گروه بیماران تالاسمی، ام اس، دیابت و پیوند اعضا در رشته های ورزشی متناسب با شرایط جسمانی خود زیر نظر این هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای استان؛ تنیس روی میزی، شنا، دارت، تیراندازی، بولینگ، شطرنج، بدمینتون و دوومیدانی را از جمله رشته های فعال زیرمجموعه این هیات دانست.

پیدا با اشاره به عدم ابتلای ورزشکاران این هیات به کرونا یادآور شد: التزام ورزشکاران هیات بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فعالیت در خانه موجب شده است تاکنون موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشود.

وی افزود: فعالیت های این هیات ورزشی نیز در فضای مجازی و فراخوان تصویری ورزش در خانه به صورت مستمر درحال انجام است و به تمامی ورزشکاران رشته دارت، تخته و تیر دارت برای فعالیت در خانه اهدا شده است.

وی با اشاره به قهرمانی زهرا حیدریان، بانوی ورزشکار شیروانی، در مسابقات آفلاین پتانک ۲۰۲۰ جهان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز در مسابقات کشوری رشته ورزشی پتانک دو نفر از بانوان استان به نقره و برنز و یک نفر از آقایان نیز به نشان طلا دست یافتند.

پیدا افزود: همچنین سه نفر از بیماران دیابتی ورزشکار نیز در رشته های تیراندازی و تنیس روی میز به عناوین اول تا سومی دست یافتند.

وی با بیان اینکه تنها مسابقات ورزشکاران پیوند اعضا به صورت جهانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۷ یک بانوی ورزشکار و سه مرد برای حضور در مسابقات جهانی تنیس روی میز، بدمینتون و دوومیدانی ورزشکاران پیوند اعضا دعوت شده بودند.

بر اساس آخرین آمار، خراسان شمالی افزون بر ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در ۴۵ هیأت ورزشی فعالیت دارند و بیش از ۶۰ ورزشکار خراسان شمالی در بخش بیماران خاص و پیوند اعضا فعالیت می کنند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha