تشکلهای کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی نظام هستند

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی نظام هستند که باید مشکلات و دغدغه های آنها رفع شود.

سردار علی حسین رعیتی فرد عصریکشنبه در نشست با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: همچنین انجمن ها و تشکلات بهترین بستر برای رشد مردم سالاری هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری مطالبات کارگری در سازمان بسیج کارگری، کمک به رفع موانع تولید و تسهیل‌گری را برای جلوگیری از رکود و تعطیلی کارگاه‌ها دنبال می شود و حضور مدیران تولید مرتبط و تشکل‌های کارگری در هیات‌های اندیشه ورز بسیج سبب رفع برخی مشکلات احتمالی می شود.

رییس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشوراظهار داشت: کارگران به عنوان مبازران خط مقدم جنگ اقتصادی بیشترین نقش را در افزایش تولید ملی دارند و در شرایط مختلف همواره یاری‌گر نظام بوده‌اند.

رعیتی فردیاد آور شد:‌ حمایت از کارگر و تولید ایرانی فرصتی برای تولید محصول باکیفیت است و بسیج همواره این امر مهم را مد نظر دارد و خود را موظف به پشتیبانی و حمایت از تولید می‌داند و در این راستا تلاش خود را رفع موانع پیش روی تولید بکار گرفته است. 

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان در شرایط کنونی اقتصاد و با توجه به تحریم‌ها باید فرصت را مغتنم شمرده و با تولید و عرضه محصول‌های با کیفیت در داخل علاوه بر تامین نیاز کشور نسبت به جذب بازارهای خارجی هم اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: بسیج بعنوان نیروی جهادی همراه با دولت برای پیشبرد اهداف در جنگ اقتصادی همواره  تلاش می کند.

هادی ابراهیمی افزود: تشکلات کارگری را به عنوان اصل مهم سه جانبه گرایی در کنار خود می دانیم و سایر دستگاه ها نیز انجمن ها را بعنوان همراه خود بدانند.

وی با بیان اینکه آنچه در مجموعه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی قابل واگذاری به تشکلها و انجمن ها بوده، انجام  شده، اظهار داشت: از دستگاه‌ها و بخش های دولتی انتظار می رود بخشی از وظایف و کارهای خود را به تشکلات واگذار کنند.

فعالیت ۲۷۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و عضویت بیش از ۳۴ هزار عضو در هرمزگان

 وی با اشاره به فعالیت ۲۷۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و عضویت بیش از ۳۴ هزار عضو در هرمزگان گفت: تعامل شرکای اجتماعی دولت یعنی تشکلات کارگری و کارفرمایی موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار است  که این اداره کل همکاری های لازم را با تشکلات کارگری و کارفرمایی دارد.

وی گفت: سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با توجه به شناخت جامعی که از فضای کارخانه‌ها دارند همواره تمام تلاش خود را برای جهش تولید در شرایط فعلی که شیوع کرونا اقتصاد مردم را با مشکل رو به رو کرده ، انجام می دهند..
در این نشست، تشکل های کارگری و کافرمایی مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند که در خصوص رفع برخی از این مشکلات پیشنهادهایی ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha