آموزش مجازی بر سختی کار معلمان افزوده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش مجازی و به تبع آن سنجش دانش‌آموزان در همین فضا بر سختی کار معلمان افزوده است.

قاسمعلی خدابنده روز سه‌شنبه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حقیقت فعالیت در فضای مجازی با هدف آموزش چه برای معلم و چه برای دانش‌آموز زمان مشخصی ندارد و سراسر روز به ویژه علمان را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: تا پیش از این در حوزه آموزش حضوری معلمان چهار ساعت در روز درگیر فعالیت مستقیم آموزشی بودند اما شرایط جاری آموزش مجازی این زمان را در هر روز به چندین برابر افزایش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب معلمان هم‌اینک در خارج از زمان ارائه آموزش رسمی نیز درگیر امور پیرامونی کار آموزش، تهیه مطالب، فیلم، بررسی تکالیف و تمرینات هردانش‌آموز به صورت جداگانه هستند. 

وی افزود: علاوه بر این کار با لپ تاپ،گوشی تلفن همراه و رایانه هم بطور مداوم در ساعات فراوان طی یک روز موجب وارد آمدن آسیبهایی به سلامت معلمان و دانش‌آموزان شده است.

خدابنده ادامه داد: این افزایش ناخواسته زمان کار آموزشی معلمان موجب شده تا زمان ضروری برای کنار خانواده بودن و خدمات به آنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و در مجموع انجام کار را دشوار کرده است.

وی گفت: در زمینه معلمان خرید خدمات آموزشی نیز سختی کار به همین منوال است. به همین دلیل حقوق معلمان بر اساس قانون کار سنجش و به حساب آنان واریز می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: این بخش از نیروها با توجه به جوان و پرانرژی بودن و البته آشنایی بیشتر با فناوریهای نوین آموزشی کار با کیفیت و مطلوبی را در حوزه آموزش مجازی ارائه می‌دهند که مایه قدردانی است.

پنج هزار معلم در قالب "طرح خرید خدمات آموزشی" در خراسان رضوی ۸۳ هزار دانش‌آموز را زیرپوشش خدمات آموزشی دارند. 

بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. در این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سالهای اخیر اجرا می‌شود موسس اینگونه مدارس با دریافت سرانه آموزشی، دانش‌آموزان را که اغلب در مناطق محروم تحصیل می‌کنند تحت آموزش‌ رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش ‌و پرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.

افزون بر ۹۰ هزار فرهنگی معادل هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور نیز در آموزش و پرورش خراسان رضوی خدمت می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha