بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی برای حفظ آمادگی ووشوکاران برگزار شد

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون ووشو گفت: این فدراسیون برای حفظ آمادگی ورزشکاران در شرایط کرونایی بیش از ۳۰۰ دوره آموزش مجازی و برخط برگزار کرد.

به گزارش ایرنا امیر صدیقی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح کمپ بین المللی تیم ملی کوراش در بجنورد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره های آموزشی چهار هزار نفر ورزشکار از سراسر کشور شرکت داشتند.

وی با اشاره به گسترش ورزش ووشو در کشور افزود: هم اکنون فدراسیون با استفاده از ظرفیت مربیان در قالب سفیر سلامت در استان ها دوره های آموزرشی رایگان را ارایه می دهد.

وی با بیان اینکه انتظارها از خراسان شمالی در کسب نشان های ملی و بین المللی بیشتر است، خاطرنشان کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را می کند تا از ظرفیت تمامی استان ها برای افتخارآفرینی در بازی های آسیایی و جهانی استفاده کند.

صدیقی با اشاره به برگزاری مسابقات مجازی قهرمانی کشور افزود: امسال یک دوره مسابقات نیز به صورت آزاد با شرکت هزار و ۲۰۰ ورزشکار در فضای مجازی برگزار شد که در آن سه هزار دقیقه ویدیو توسط ورزشکاران ارسال شد.

رییس فدارسیون ووشو با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ خانه ووشو در کشور فعال است، تصریح کرد: در شرایط کرونایی و تعطیلی برخی فعالیت های ورزشی سعی کرده ایم تا به صورت مداوم با مربیان و کادر فنی وضعیت آمادگی ورزشکاران را بررسی کنیم به گونه ای که برای حفظ آمادگی آنها لیگ برتر ووشو و سایر رشته های موازی به زودی برگزار می شود.

افتتاح کمپ بین المللی کوراش در بجنورد از برنامه های سفر یکروزه رییس فدراسیون ووشو و رییس انجمن کوراش به خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی به دلیل رونق کشتی سنتی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی از جمله کوراش و جودو در کشور است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha