امام جمعه بجنورد: باید فضاهایی مناسب برای ورزش بانوان فراهم شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: ورزش موجب سلامت جسم و روان است و ضروری است برای همه اقشار از جمله بانوان، مکان‌هایی مناسب برای ورزش کردن فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، دوشنبه در دیدار رییس فدراسیون ووشو و رییس انجمن کوراش کشور با وی اظهار داشت: ورزش قهرمانی عرصه مناسبی برای معرفی ارزش‌های دینی و میهنی به دنیا است به گونه ای که در عرصه ورزش هم برای سلامت جسم و روان و هم برای جهانی کردن ارزش‌های دینی و میهنی باید تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کنیم.

وی افزود: در حقیقت با سیاستگذاری جهانی کردن ارزشهای دینی، علیرغم بهره مندی از فواید ورزش، ارزش‌های دینی و میهنی خود را نیز در قالب ورزش به دنیا می شناسانیم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به هدفمندی توصیه های پیامبر (ص) در حوزه ورزش، تصریح کرد: ورزش‌های شمشیرزنی، تیراندازی و سوارکاری که پیامبر (ص) به آن توصیه کرده است در عین ورزش بودن، جنبه دفاعی هم داشته است.
امام جمعه بجنورد، یکی از راه‌های معرفی استان در کشور و دنیا را ورزش قهرمانی دانست و یادآور شد: امروز ورزش عاملی برای شناخت کشورها شده است و از طریق آن می‌توان نظام اسلامی را به دنیا معرفی کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه استاندار خراسان شمالی به موضوع ورزش، افزود: باید با بهره‌گیری از این ظرفیت در حیطه ورزش استان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که استان در سطح کشور بیشتر مطرح شده و افزون بر جودو و کوراش، در سایر رشته‌های ورزشی نیز در کشور و حتی سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

افتتاح کمپ بین المللی کوراش در بجنورد از دیگر برنامه های سفر یکروزه رییس فدراسیون ووشو و رییس انجمن کوراش به خراسان شمالی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha