آخرین گام برای تکمیل قطار حومه‌ای تهران-قرچک- ورامین برداشته شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: با آغاز اجرای دو پروژه تقاطع غیرهم‌سطح راه‌آهن با محور محمدآباد و داودآباد قرچک، آخرین گام برای تکمیل قطار حومه‌ای تهران - قرچک- ورامین برداشته شد.

بهمن خطیبی روز دوشنبه در جریان بازدید از آغاز اجرای دو طرح تقاطع غیرهم‌سطح با راه‌آهن سراسری در محدوده شهرستان قرچک گفت: اجرای این دو طرح، به عنوان اولویت‌های شرکت راه‌آهن و شهرستان قرچک برای تکمیل قطار حومه‌ای به حساب می‌آید که پس از چند سال، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در حاشیه کمربندی جنوبی شهرستان، دغدغه‌هایی را در خصوص دسترسی محلی برای مدیریت شهری ایجاد کرده بود که لازم است شرکت راه آهن کلیه اطلاعات پروژه و نقشه جامع را در اختیار ادارات خدمات رسان قرار دهد تا در اسرع وقت جانمایی صحیح زیرساخت‌های خدماتی درهر دو پروژه صورت گیرد.

خطیبی گفت: لازم است تا نقشه طراحی ایستگاه راه آهن و امکانات اساسی آن از جمله پله برقی، آسانسور، سکوها و زیرگذرها توسط شرکت راه آهن به فرمانداری و شهرداری ارائه شود تا کلیه اقدامات تعریف شده در این پروژه ها مطابق برنامه زمان بندی پیش رود.

وی اضافه کرد: در محل اجرای این طرح تداخلی به لوله‌های گاز، شبکه آبرسانی، کابل‌های برق و منصوبات مخابرات وجود دارد و لازم است تا در کمترین زمان، این تداخل در اسرع وقت مرتقع شود تا از ایراد خسارت احتمالی به این زیرساخت‌ها برطرف شود.

وی افزود: با توجه به فرونشست‌های صورت گرفته در دشت ورامین، لازم است تا این طرح مطابق آخرین استانداردها و با استحکام کامل اجرا شود.

فرماندار قرچک افزود: هم اکنون این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرای است و تلاش می‌شود تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، این دو طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

راه‌آهن سراسری تهران- مشهد و قطار حومه‌ای تهران- قرچک – ورامین در مسیر عبور از شهرستان قرچک با چهار محور محمدآباد، داودآباد، امین‌آباد، شهرک صنعتی و پوئینک جنوبی برخورد می‌کند که در محل برخورد با محورهای امین آباد، شهرک صنعتی و پوئینک جنوبی زیر گذر ایجاد شده و در دو محور محمدآباد و داودآباد ایستگاه سوزن‌بانی نصب شده و خودروها از روی ریل عبور می‌کنند.

با اجرای دو خط مربوط به قطار حومه‌ای تهران- قرچک- ورامین، مجموع خطوط ریلی عبوری از این بخش از استان تهران به ۴ ریل افزایش می‌یابد که بر اساس قانون لازم است ایستگاه‌های سوزن‌بانی برچیده شده و تقاطع‌های غیرهم‌سطح به صورت پل‌ روگذر و زیر گذر ایجاد شود.

قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha