۲۲ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۴۵
کد خبر: 84182321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیگ برتر ووشو از بهمن ماه آغاز می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس فدراسیون ووشو و کوراش گفت: لیگ برتر ووشو در بخش "تالو" مردان و زنان از بهمن ماه امسال با رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا به صورت متمرکز آغاز خواهد شد.

امیر صدیقی دوشنبه شب در مجمع سالانه هیات ووشو و کوراش خراسان رضوی در مشهد افزود: با اینکه کرونا وقفه یکساله در برگزاری مسابقات ایجاد کرد اما به منظور افزایش دانش فنی مربیان، داوران و بدنه ورزش ووشو طی پنج ماه اخیر بیش از ۳۰۰  برنامه آموزشی با شرکت چهار هزار نفر به صورت مجازی برگزار کردیم که تقدیر فدراسیون جهانی را در پی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به مسوولیت اجتماعی خود از ویژگی منحصر بفرد این ورزش برای ارتقای سلامت همه در سراسر کشور  استفاده و پویش "ووشو سلامت" را ایجاد کردیم.

رییس فدراسیون ووشو و کوراش با بیان اینکه در ۳۲۹ شهرستان ایران هیات ووشو فعال است گفت: هفت میلیارد ریال به صورت نقدی بین هیاتهای استانی توزیع کردیم و از قهرمانان هم حمایت مالی انجام دادیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. 

وی در خصوص وضعیت ووشو در خراسان رضوی هم افزود: این استان ظرفیتهای بسیار در این زمینه دارد و انتظارات هم بسیار است. در کوراش هم این استان قطب اصلی است و قهرمانان ارزنده‌ای دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: این استان در بسیاری از رشته ها جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد و با توجه به جمعیت بسیار ورزشکار، مربی و داور ووشو این رشته هنوز نتوانسته حق خود را بگیرد. انتظار ما از خانواده ووشو این است که جزو ۶ استان برتر کشور باشیم.

فرزاد فتاحی با اشاره به محدودیتهای مالی در ورزش افزود: منابع مالی اداره کل و فدراسیونها کاهش یافته و واریزی اداره کل از ۱۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ به حدود ۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: ووشو و کوراش می‌توانند روی پای خود بایستند و در این راستا می‌توان روی رشته‌های انفرادی حساب باز کرد.

فتاحی گفت: با صحبتی که با مسوولان سپاه استان انجام دادیم قرار شد سالنهای ورزشی این نهاد در اختیار هیاتهای ورزشی قرار گیرد به شرط اینکه فدراسیونها نیز در تجهیز این سالنها کمک کنند.

رییس هیات ووشو و کوراش خراسان رضوی هم گفت: پارسال ۲۸ مربی و ۲۱۰ کمک مربی با ۱۶ هزار و ۳۰۰ ورزشکار در این رشته فعال بودندکه این فعالیتها امسال تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

محمد زحمتکش با بیان اینکه ۴۳ درصد ورزشکاران بانوان هستند افزود: با افزوده شدن کوراش به هیات ووشو، ۲ هزار و ۳۰۰ ورزشکار این رشته نیز به ورزشکاران این هیات افزوده شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha