دیپلمات آمریکایی: تروریست خواندن انصارالله اشتباه بزرگ آمریکا است

تهران - ایرنا - «جرالد فیراستاین»، سفیر پیشین آمریکا در یمن، اقدام کاخ سفید برای قرار دادن نام «جنبش انصارالله» در «لیست سازمان های تروریستی» را «یک اشتباه بزرگ» نامید.

به گزارش امروز (سه شنبه ) پایگاه خبری «الخلیج الجدید»، این دیپلمات آمریکایی به «سی.ان.ان» گفت که برداشتن این گام بیش از آنکه به ضرر انصارالله باشد، یک مشکل برای آمریکا است.

وی تصریح کرد که انصارالله به نوعی تحت تاثیر این اقدام قرار نخواهند گرفت و درج نام آنها در لیست تروریستی کار را برای ایالات متحده از نظر ایفای نقش مثبت در تلاش برای حل مناقشه یمن پیچیده تر خواهد کرد.

او افزود: دولت «دونالد ترامپ» می گوید اینها (جنبش انصارالله) تروریست هستند و این مستلزم آن است که دولت «جو بایدن» این گفته را رد کند و این مسئله آسانی نیست و نیاز به یک تصمیم سیاسی دارد که ممکن است دمکرات­ها تمایلی به اتخاذ آن نداشته باشند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: بایدن میلیون ها پرونده در مقابلش قرار دارد که ذهن، وقت و توجه او را به خود مشغول خواهد کرد و او اولویت های مهمتری نسبت به موضوع تروریست خواندن انصارالله دارد که انجام دهد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده دیروز اعلام کرد که قصد دارد تا نام جنبش انصارالله یمن را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در لیست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha