معصومه ابتکار روز سه شنبه در جلسه توجیه طرح نهضت ملی هدایت (هر دانشآموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه - یک کلاس) که به منظور بهرهبرداری از ظرفیت زنان کشور برگزار شد، افزود: آموزش مجازی در دوران کرونا با وجود همه سختیها به خوبی پیش رفته است.
وی تصریح کرد: آموزش مجازی درحال پیشرفت است اما در موضوع آموزش با مباحثی درباره فقر و عدالت جنسیتی روبرو شدهایم که به نوعی میتوان آن را اثر مخرب آموزش مجازی در دوران کرونا برشمرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: بخشی از این مشکل عدالت آموزشی با برنامه درسی روزانه دانشآموزان در صدا و سیما حل شده است اما این موضوع که هر معلم باید با دانشآموزان خود ارتباط برقرار کند نیز اهمیت بسیاری دارد.
ابتکار خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در برخی پایههای تحصیلی باید مشکل تبلت و ابزار هوشمند دانشآموزان رفع شود، از این رو بهترین راه برای این مشکل توسعه مشارکت مردم و خیرین است.
وی یادآور شد: بسیاری از خیرین برای ساخت مدرسه و تجهیز ابزار برای تحصیل دانشآموزان نذر میکنند، امروز آنها میتوانند با تهیه تبلت و گوشی هوشمند که همان مدرسه امروز است، اقدام کنند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین گفت: در این دوران فرصتی ایجاد شده تا بتوان با این اقدام خیر برای خود و جامعه گامی برداشته شود، به همین منظور برای ترویج حس دگرخواهی و خیرخواهی می توان در طرح هدایت شرکت کرد.
ابتکار اظهار داشت: موضوع انتقال مهارتهای زندگی در عصر کرونا اهمیت بسیاری دارد، امروزه مدرسه به فضای مجازی در تلفن همراه و تبلت منتقل شده است که تا سال گذشته استفاده از این ابزار ممنوع بود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند که در این دوران ناچار به استفاده از ابزار هوشمند شدهایم، باید به آموزش مهارتها نیز توجه جدی شود.
به گزارش ایرنا، در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مشارکت خیّران و کمکهای دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار میگیرد.
نظر شما