۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84183180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت ۲۱ درصد شهدای محیط زیست کشور ثبت شد

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 84183180
شهادت ۲۱ درصد شهدای محیط زیست کشور ثبت شد

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: شهادت ۲۱ درصد از شهدای این سازمان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل حوزه یگان حفاظت محیط زیست کردستان در سنندج اظهار داشت: ۱۴۳ نفر از محیط بانان سازمان در راستای حفظ و حراست از محیط زیست جان خود را فدا کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد در حال حاضر فقط ۳۰ نفر در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهادتشان ثبت شده و خانواده آنها حقوق دریافت می‌کنند و پرونده مابقی این شهدا هنوز در این بنیاد مفتوح بوده و تاکنون پذیرفته نشده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امنیت کنونی جامعه ما مدیون خون شهدا است، افزود: همه ما در مقابل خانواده شهدا تکلیفی برعهده داریم و باید به آن عمل کنیم.

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته، پنج نفر از محیط بانان به درجه شهادت نایل شدند، یادآور شد: ۲ سال اخیر یکی از محیط بانان استان گلستان با اسلحه فردی متخلف و شکارچی به شهادت رسید اما از مرداد سال جاری حقوق خانواده این شهید قطع شده است.

وی با تاکید براینکه وضعیت خانواده شهدای محیط زیست باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: محیط بان‌ها هم مانند کارکنان ناجا اگر در ماموریت جان خود را از دست دهند شهید محسوب می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ جان محیط بانان انجام می‌دهیم، افزود: هم اکنون جلیقه ضدگلوله در اختیار همه این افراد قرار گرفته است.

رویکرد اصلی محیط زیست جذب ۸۰ میلیون محیط بان است

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه بهترین و مهمترین رویکرد سازمان محیط زیست کشور وجود ۸۰ میلیون محیط بان است، گفت: اگر اقدامات اجتماعی که بسیار موثرتر از اقدامات سلبی و برخوردی است، تقویت شود شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه محیط زیست خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تخریب در محیط زیست به بهانه های مختلف خیانت به فرزندان ایران زمین در آینده است، یادآور شد: نباید با آب و هوای کشور چه از لحاظ کمیت و کیفیت شوخی کرد و بی توجه بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط بانان پاسداران آب، خاک و هوا برای همه جانداران هستند و این فلسفه وجودی سازمان است، اظهار داشت: محیط زیست به هیچ وجه مانع توسعه نیست بلکه از توسعه سبز که در بلند مدت باعث آسیب به جان جانداران نشود، حمایت خواهد کرد.

۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ۲ پاسگاه محیط بانی در کردستان نیاز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه کردستان چهار شهید راه حفاظت از محیط زیست دارد، اظهار داشت: در حال حاضر هم ۹۲ نفر از عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست در استان دفاع می‌کنند.

فریبا رضائی اضافه کرد: کاهش تشکیل پرونده‌های متخلفان و نگاه طماعانه نسبت به شکار وحوش در استان از جمله بازخوردهای عملکرد مطلوب محیط بانان استان است.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه‌های محیط بانی ستون‌های حفاظت در مناطق حفاظت شده هستند، گفت:  یکی از اقدامات مطلوب در سال جاری، ملی شدن پرداختی‌های محیط بانان و روسای شهرستان‌های ادارات محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ۲ پاسگاه محیط بانی در شهرستان‌های سروآباد و کامیاران نیاز است که قرار شده از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تامین و پرداخت شود.

رضائی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت پاسگاه محیط بانی در استان فعال است، اضافه کرد: امیدواریم این اعتبار تا پایان سال جاری برای اجرای این دو طرح پرداخت شود تا قرارداد آن با پیمانکار منعقد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha