۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84186283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عراق: تدابیر حفاظت از مراکز دیپلماتیک اتخاذ شده است

بغداد – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که تدابیر حفاظت از مراکز دیپلماتیک در این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز گفت که دولت عراق مجموعه ای از تدابیر را برای تامین امنیت مراکز دیپلماتیک اتخاذ کرده است.

وی افزود: این تدابیر شامل استقرار نیرو و افزایش حضور امنیتی است.

الصحاف تصریح کرد: دولت عراق به تحقیقات درباره حمله به مراکز دیپلماتیک ادامه می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هماهنگی در سطح دیپلماتیک و نشست ها با سفرا برای بیان موضع عراق و پایبندی آن به لزوم ایمن نگه داشتن مراکز دیپلماتیک در جریان است.

منابع خبری عراقی دو هفته پیش گزارش دادند که شماری از نیروهای ویژه و دستگاه مبارزه با تروریسم برای مقابله با وقوع هرگونه حمله احتمالی به منطقه «سبز» در مرکز بغداد به طور گسترده در ورودی های این منطقه مستقر شدند.

به گفته منابع امنیتی عراقی، استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف منطقه سبز که شماری از دفاتر سازمان ها و نهادهای بین المللی و سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان های حکومتی مهم عراق در آنجا واقع است، برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به مراکز دیپلماتیک و شهروندان عراقی صورت گرفت.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق ششم دی ماه تاکید کرد که وضعیت در بغداد امن است و نیروهای امنیتی استقرار خود را تقویت کرده اند.

وی افزود که هیچ تهدیدی علیه اهداف حیاتی یا مراکز دیپلماتیک در بغداد وجود ندارد.

منطقه سبز که تعدادی از دفاتر و سازمان ها و آژانس های کشورهای خارجی و سفارت آمریکا و همچنین برخی ساختمان های مهم حکومتی عراق در آنجا قرار دارد، چندی پیش شاهد حمله ای راکتی بود و شلیک این راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، مردم را نگران و هراسان کرد.

گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و انجام چنین اقداماتی را در این برهه زمانی حرکتی مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha