۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84187703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری آذبایجان برخی محدودیت های قرنطینه ای را لغو کرد

باکو - ایرنا – ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کووید – 19 امروز (شنبه) تصمیم گرفت با توجه به کاهش موارد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور، برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ای را لغو کند.

به گزارش ایرنا، در نشست خبری امروز ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان اعلام شد که از روز 18 ژانویه (29 دی ماه) جاری دریافت اجازه سه ساعته روزانه از طریق سامانه الکترونیکی وزارت کشور جمهوری آذربایجان برای خروج از منزل در باکو (پایتخت) و چند شهر دیگر از جمله لنکران، ماسالی، جلیل آباد، شکی، زاقاتالا، قوبا، خاچماز، یولاخ، برده، بیله سوار و اسماعلی لغو می شود.

  همچنین از 25 ژانویه جاری (6 بهمن ماه) فعالیت واحدهای تجاری به غیر از مراکز تجاری بزرگ، سالن های زیبایی و آرایشگاهها، موزه ها و سالن های نمایشگاهی و حرکت وسایل نقلیه بین شهری در جمهوری آذربایجان از سر گرفته می شود.

بنا به تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، از اول فوریه (13 بهمن ماه) نیز رستورانها، کافه ها و چایخانه ها فعالیت خود را در این کشور از سر می گیرند.

این در حالی است که ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان تصمیم گرفته که رژیم قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا را تا اول ماه آوریل ( 12 فروردین ماه سال  1400) در سراسر جمهوری آذربایجان تمدید کند و در قالب آن فعالیت متروی باکو تا آن مدت همچنان تعطیل خواهد بود و استفاده از ماسک نیز اجباری می باشد.  

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرده که از 29 دی ماه جاری واکسیناسیون در این کشور  آغاز می شود و در مرحله نخست کارکنان نهادهای بهداشتی و شهروندان آذری با سن بالای 65 سال واکسینه می شوند.

"تیمور موسی اف" نماینده وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان در یک نشست خبری گفت که این کشور دو میلیون واکسن "CoronaVac " از شرکت "Sinovac"  چین دریافت کرده و برنامه ریزی کرده که بطور کلی 4 میلیون دوز واکسن از این شرکت دریافت کند.

  به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال 226 هزار و 549 نفر در این کشور (با جمعیت بیش از 10 میلیون نفر) به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 213 هزار و 773 نفر از آنها درمان شده و دو هزار و 983 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha