غلامرضا نظرعلیلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این تعداد مدرسه ۵۰ آموزگار تحت پوشش مستقیم این طرح بوده و به تبع آن، یک هزار و ۴۸۳ دانش آموز به طور غیر مستقیم از این توانمند سازی بهرهمند میشوند.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت سطح علمی، مهارت ها و شایستگی های معلمان دانست و اضافه کرد: در این طرح سعی می شود با مشارکت معلمان و با هدایتی که مدیران مدارس خواهند داشت، نیازهای اصلی معلمان شناسایی و با استفاده از روش های گفت و شنودی از تجربه معلمان استفاده شود.
مدیر آموزش و پرورش خوی در خصوص گامهای اجرایی این طرح بیان کرد: در مهمترین گام، مدیر با استفاده از تکنیک های نیازسنجی نسبت به احصای نیازهای حرفهای معلمان در مدرسه خود اقدام میکند؛ در این گام با توجه به شرایط و وضعیت عملکرد مدرسه و معلمان در یادگیری دانش آموزان و پس از آسیب شناسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش خود، اقدام به برگزاری کلاس ها و کارگاههای درون مدرسه ای توسط خود همکاران و با توجه به میزان نیاز آنان، برای رفع این مشکلات اقدام میکند.
نظرعلیلو با اشاره به فعالیتهای کیفیت بخشی دوره ابتدایی در سال تحصیلی امسال افزود: توسعه مدارس کارآمد و مدیریت مبتنی بر ارکان مدرسه (مدرسه محوری) با هدف ارتقای دانش تخصصی و مهارت های حرفه ای معلمان یکی از اولویتهای مهم این برنامه در حوزه آموزش ابتدایی است.
آذربایجانغربی دارای بیش از ۶۰۷ هزار دانشآموز است که بیش از ۵۰ درصد آنان در مقطع ابتدایی تحصیل میکنند.
خوی با ۳۸۵هزارنفر جمعیت وواقع در شمال آذربایجان غربی، ۶۵هزار دانش آموز دارد.
ارتقای کیفیت آموزش در راستای برقراری عدالت آموزشی از اهداف سند تحول بنیادین است.
نظر شما