۲۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84188833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۵
کد خبر: 84188833
بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در مسابقات کشوری قرآن و عترت، بازداشت باند حفاران تخریبگر آثار تاریخی در تربت‌حیدریه، سانحه رانندگی در طرق و دستگیری یکی از اراذل و اوباش در کاشمر از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه خراسان رضوی هستند.

مشهد - دبیر شورای کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ نفر از استادان، دانشجویان و کارکنان این مرکز آموزش عالی در مرحله کشوری بیست و پنجمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با کسب ۹۰ درصد امتیاز آزمون کتبی درخشیدند. محسن شکوهیان‌مهره در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰۰ نفر از دانشگاه آزاد خراسان رضوی در این آزمون که به صورت آنلاین و سراسری به میزبانی تهران برگزار شد شرکت کرده‌اند. مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ۹ رشته شامل آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی سالم برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در هفت رشته این رقابتها رتبه کسب کرده اما رتبه کل استان و رده‌بندی این رقابتها هنوز در دست بررسی بوده و اعلام نشده است. 

تربت‌حیدریه - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه از دستگیری و ضبط ابزارآلات ششمین باند حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی تربت‌حیدریه خبر و ادامه داد: با همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی پنج حفار غیرمجاز و تخریبگر آثار تاریخی در حال حفاری شبانه دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند. علی محمدی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲  قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد کسب اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده لذا مرتکبان این اقدام غیرقانونی به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط‌ اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند. رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در اطراف بناها و محوطه‌های تاریخی مراتب را از طریق شماره تلفن ۵۲۲۲۲۵۳۰ گزارش کنند. 

مشهد- مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو خاور با پراید در پلیس راه طرق مشهد پنج نفر مجروح و به بیمارستان امدادی این شهر منتقل شدند. محمد علیشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای امدادرسانی به مجروحان  این حادثه که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز بعد از پل عسگریه نرسیده به پلیس راه طرق رخ داد ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵  به محل حادثه اعزام شدند.

کاشمر - فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری یکی از اوباش خیابانی در این شهر خبر و ادامه داد: این فرد توسط پلیس امنیت عمومی بخاطر ارتکاب جرایم متعدد از جمله فروش مواد مخدر، شرب خمر، مزاحمت نوامیس، چند فقره نزاع، درگیری با سلاح سرد و همچنین قدرت‌نمایی با سلاح شکاری و تیراندازی منجر به وحشت شهروندان کاشمری روانه زندان شد. سرهنگ حسین احمدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد با همکاری فرماندهی انتظامی تربت‌حیدریه در مسیر کاشمر - مشهد شناسایی و در عملیات ضربتی غافلگیرانه دستگیر و از محل سکونت وی نیز یک قبضه سلاح شکاری کشف شد. 

تایباد-  فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۵۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان کشف و ضبط شد. سردار مجید شجاع در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرزبانان این هنگ ظرف ۲۴ ساعت اخیر در پاسگاه ایست و بازرسی ۱۷ شهریور حین بازرسی خودروهای عبوری به سمت افغانستان این میزان کالای قاچاق را کشف کردند. وی ادامه داد: در این ارتباط تعدادی متهم دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند. کالاهای قاچاق کشف شده شامل آرد، برنج، روغن و برخی دیگر کالاهای اساسی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha