۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84189424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۹۰ میلیارد ریال ازمحل زکات به نیازمندان آذربایجان‌غربی کمک شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان، مهمترین محل مصرف زکات است، گفت: طی سال جاری ۵۹۰ میلیارد ریال از این محل به نیازمندان در نقاط مختلف استان کمک شده است.

عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۵۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان ۹۱ درصد برای کمک به فقرا و ۹ درصد برای عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم آذربایجان غربی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی سال جاری حدود ۶۰ میلیارد ریال برای عمران مناطق محروم از جمله ساخت محل هایی نظیر غسالخانه در نظر گرفته شده است.

سهندی از رشد ۱۱ درصدی جمع آوری زکات طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شاهین‌دژ با بیش از ۵۷ میلیارد ریال بیشترین میزان زکات جمع آوری شده در استان طی امسال را داشته و بوکان و مهاباد در رده های بعدی هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی همواره از استان های موفق در حوزه جمع آوری زکات به شمار می رود.

زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد؛ زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha