۲۹ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۱۹
کد خبر: 84189747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات ۱۴ واحد تولیدی شهرستان کنگاور مورد بررسی قرار گرفت

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کنگاور، مشکلات ۱۴ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری کنگاور با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی بازوان توانمند اقتصادی هستند که پویایی و فعالیت آنها باعث رونق تولید می شود، گفت: مشکلات واحدهای تولیدی به کل اقتصاد استان لطمه وارد می کند.
وی افزود: وظیفه ما مدیران جلوگیری از ایجاد این آسیب ها و تلاش برای رفع موانعی است که بر سر راه این واحدها وجود دارد.
معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کنگاور متاسفانه باوجود پتانسیل بالایی که در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، دامداری و گردشگری دارد و همسایگی با استان همدان به جایگاه واقعی خود در بخش اقتصادی نرسیده است.
حاتمی عنوان کرد: اولویت نخست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه حفظ و نگهداری واحدهای فعال و راه اندازی واحدهای راکد و تعطیل است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشاغل کوچک و توسعه اشتغال در روستاها باید مورد توجه جدی مدیران مربوطه قرار گیرد، تاکید کرد: ادارات ذیربط و بانک های عامل تلاش خود را در جهت رفع موانع تولید و تسهیل در پرداخت تسهیلات حمایتی به کار گیرند.
زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر در کنگاور فراهم شد
فرماندار کنگاور هم در این جلسه با تأکید بر اولویت اشتغال و توسعه شهرستان گفت: مدیران برای رفع مشکلات و گره‌گشایی واحدهای تولیدی باید نگاه توسعه محورانه داشته باشند.
فزراد الماسی افزود: باید به تثبیت اشتغال توجه ویژه ای بشود تا شاهد برون رفت از مشکلات اقتصادی درشهرستان باشیم.
وی عنوان کرد: هر یک از واحدهای تولیدی برای توسعه واحدهای خود دارای درخواست‌هایی هستند که برای توسعه و اشتغال پایدار شهرستان باید نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود بر سر راه این واحدها را با حمایت از آنها در بستر شهرستان مرتفع کنیم.
 وی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با واگذاری تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در کنگاور با ۱۸۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال اعتبار زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر فراهم شده است.
 الماسی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را از جمله اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات عنوان کرد.  

در جلسه شورای اشتغال شهرستان کنگاور مشکلات ۱۴ واحد تولیدی از جمله احداث شهرک گلخانه ای، چندین طرح در حوزه بسته بندی انواع خشکبار، احداث شهرک دامپروری گودین، کارخانه لبنیات آنا، کشتارگاه مرغ سحر و تولید بتن های آماده استاندارد مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از محل احداث مجتمع دامپروری گودین
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به همراه مدیران کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی استان و فرماندار کنگاور در ادامه از چند محل اراضی ملی برای احداث شهرک دامپروری بازدید کرد.  
محلی که مورد بازدید مسوولان قرار گرفت بیش از پنج هکتار وسعت داشت و از اراضی ملی تحت اختیار منابع طبیعی بود که مقرر شد با همفکری و کارشناسی ادارات ذیصلاح نسبت به جانمایی قطعی زمین تصمیم گیری شود.
حجت گودینی رییس شورای شهر گودین گفت: هم اکنون بیش از پنج هزار راس دام سبک و سنگین در شهر گودین وجود دارد که با توجه اعتراض برخی از مردم وجود دام در سطح شهر، موجب اختلال در نظم شهری می شود.  

بازدید از کارخانه لبنیات آنا کنگاور
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از شرکت فرآورده های لبنی آنا کنگاور نیز بازدید کرد. این شرکت به طور میانگین هر روز توان تولید ۵۰ تن فرآورده های لبنی را دارد که اکنون با اشتغال زایی میانگین ۱۵ نفر حدود ۱۵ تن فرآورده لبنی تولید می کند.  
این واحد تولیدی طی ماه جاری موفق به صادرات محصول خود به کشور روسیه هم شده است.
شرکت فرآورده های لبنی آنا بدهی و معوقات زیادی به بانک کشاورزی دارد که باید نسبت به پرداخت آن بر اساس ضوابط و مقررات اقدام کند.  

قول معاون استاندار به هنرمندان فش
حاتمی در ادامه از سراب فش که به عنوان یکی از آثار طبیعی به ثبت ملی رسیده بازدید کرد و تاکید کرد که باید برای ساماندهی این مجموعه گردشگری به دنبال سرمایه گذار باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه همچنین از برخی از کارگاه‌های ساخت ساز سنتی در روستای فش نیز بازدید کرد.
حاتمی خطاب به هنرمندان و سازندگان ساز سنتی فش گفت: ابتدا باید در جهت داشتن هویت اجتماعی و تسهیل در رفع مشکلات، اقدام به تشکیل یک انجمن مردم نهاد کنید.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در جهت بازسازی و نوسازی کارگاه، سرمایه در گردش و همچنین ساخت ساختمان مرکزی برای فروش ساز سنتی در روستای فش قول مساعد داد.
او همچنین تاکید کرد: به زودی جلسه ای با حضور مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، تامین اجتماعی و بیمه روستایی در خصوص حل مشکل بیمه این هنرمندان تشکیل می شود.
روستای فش به عنوان دهکده ملی ساخت سنتی به ثبت ملی رسیده که بیش از ۷۰ کارگاه ساخت ساز دارد.
شهرستان کنگاور در ورودی استان کرمانشاه قرار دارد که دارای ۳۵ واحد صنعتی فعال دارد.
در استان کرمانشاه بالغ بر یک هزار واحد تولیدی صنعتی با حدود ۳۰ هزار ظرفیت شغلی وجود دارد.
نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز امسال از سوی مرکز آمار ۱۶.۳ درصد اعلام شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار است که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به این تعداد اضافه می شود.