علی اصغر ادبی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری برنامه بر خط پاسخگویی مسوولان به مردم، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" ابتدا در سال ۹۶ از استان خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید طراحی و راهاندازی شده که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد ۲ هزار و ۶۸ تماس شامل ۶ هزار و ۹۶۲ دقیقه مکالمه انجام شده و هزار و ۷۴۹ مورد برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۳۱۹ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل شده است.
معاون ارتباطات مردمی دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: ساکنان این استان میتوانند از طریق سامانه "سامد" با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی در میان بگذارند و طبق هماهنگیهای انجام شده هر هفته سه یا چهار مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط پاسخگوی تماسهای مردمی هستند.
ادبی افزود: در این راستا کسانی که در دریافت خدمات از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند میتوانند طبق هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاههای اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانهها اعلام میکند.
وی ادامه داد: علاوه بر مدیران کل، شخص استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت میکنند و به پرسش ها و مشکلات مردم پاسخ می دهند و در زمان اوج کرونا یک برنامه ویژه در این زمینه اجرا شد که با تماس با شهروندان از محل استانداری، مشکلات ایشان در گفت و شنود با استاندار بررسی شد.
در مراسم امروز مدیران کل جهاد کشاورزی، استاندارد و معاون برنامه ریزی و قائم مقام شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی در برنامه حضور یافتند و به تماسهای تلفنی مردم استان پاسخ گفتند.
نظر شما