اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر این است که اشنویه با ۵۳ میلی‌متر بارندگی پربارش ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ۲۶ سانتیمتری برف نیز در اشنویه ثبت شده که بعد از تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته رخ داده است.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی پیش بینی شده همراه با وزش باد از روز گذشته در مناطق جنوبی آذربایجان غربی فعال شده و تا روز پنجشنبه در استان مستقر است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان مهاباد به ۸۰ کیلومتر برساعت، اشنویه ۷۲ و ارومیه ۳۶ کیلومتر برساعت رسید.

اشتاد بیان کرد: بارندگی ها هم اکنون در استان ادامه دارد و بعد از اتمام بارشها در عصر روز پنجشنبه استقرار هوای سرد تا روز دوشنبه رخ می دهد و طبق پیش بینی ها دمای ارومیه در روز جمعه تا ۱۳ درجه سانتی گراد زیر صفر نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چالدران طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۹ در جه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود، گفت: شهرستان ارومیه نیز دمایی بین صفر و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر داشت.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به وزش باد و بارش برف، احتمال کولاک در جاده ها وجود دارد و لازم است تا شهروندان از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند.

وی گفت: با توجه به افت دما و یخبندان در روزهای آتی لازم است تا افرادیکه قصد تردد در جاده های آذربایجان غربی را دارند وسایل و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و سالن‌های دامداری و مرغداری ها نیز نسبت به بازبینی و تنظیم دمای خود اقدام کنند.

همه ساله در اواخر دی ماه استقرار هوای سرد در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد و بارش برف و باران پدیده قابل ذکر برای این ایام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha