۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84194725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادر باردار روستایی پس از ۱۱ ساعت تلاش در مهاباد نجات یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: یک مادر باردار که در روستای "پیرمکائیل" این شهرستان در محاصره برف و کولاک گرفتار شده بود پس از ۱۱ ساعت تلاش تیم‎‌های امدادی به سلامت نجات و به مراکز درمانی انتقال یافت.

امید بهزاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تماسی که شب گذشته با مرکز فوریت‌های پزشکی مشخص شد که این مادر باردار که ۳۲ سال سن داشت و هفته اخر بارداری خود را سپری می‌کرد، دچار درد شدید زایمان شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی این روستا به خاطر بارش برف و کولاک اضافه کرد: برای امدادرسانی به این مادر باردار تیم پزشکی شامل کارشناس سلامت مادران باردار، پزشک، ماما و یک تیم راهداری به این روستا اعزام شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: به دلیل بارش سنگین برف در این محور امکان تردد فراهم نبود و عوامل راهداری با استفاده از لودر و تجهیزات سنگین محور مورد نظر را تا داخل روستا برف روبی و بازگشایی کردند.

بهزاد اظهار داشت: سرانجام پس از ۱۱ ساعت تلاش راهداران برای بازگشایی این راه روستایی، آمبولانس به روستا رسیده و این مادر باردار به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شد که بلافاصله تحت مداوا و درمان تیم پزشکی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به امکان خون ریزی در صورت زایمان این مادر باردار چنانچه عملیات امدادرسانی انجام نگرفته و در اسرع وقت به مراکز بیمارستانی انتقال نمییافت احتمال داشت که جان مادر نیز به خطر بیفتد. 

وی افزود: طبق اعلام پزشکان وضعیت سلامتی این مادر هم‌اکنون رو به بهبود بوده و در بخش زنان بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

بر اثر ورود یک سامانه بارشی قوی که از روز چهارشنبه بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی را فرا گرفت، بارش برف و کولاک سبب مسدود شدن راه ارتباطی ۴۵ روستای مهاباد شد.

روستای سخت‌گذر و کوهستانی"پیرمکائیل" در بخش خلیفان مهاباد و در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha