۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84194761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنچ درصد جمعیت زنجان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84194761
پنچ درصد جمعیت زنجان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: محاسبات نشان می‌دهد کمتر از پنج درصد جمعیت استان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که پس از شیوع کرونا به طور رایگان تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتند.

دکتر یعقوب شیویاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به چگونگی پوشش رایگان بیمه ای افراد غیر برخوردار استان افزود: پیش از این قانون وسع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در این راستا افرادی که بضاعت مالی داشتند، حق سرانه ای را پرداخت می‌کردند که این کار قبل از شیوع ویروس کرونا ادامه داشت و در واقع افراد متقاضی استحاق سنجی می‌شدند.

وی با بیان اینکه بر مبنای این قانون دهک‌های یک، دو و سه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گرفتند اضافه کرد: دهک پنج تا هفتم، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه و دهک هفت به بالا حدود ۱۰۰ درصد مبلغ را پرداخت می کردند که هزینه زیادی را بر خانواده ها تحمیل می کرد.

این مسوول ادامه داد: این موضوع نارضایتی های را موجب شد، اما به دلیل وابستگی منابع دولتی ناچار به اجرای این کار بودیم که با شیوع ویروس کرونا این قانون لغو شد، و بر این مبنا افراد فاقد هر نوع پوشش بیمه ای در سطح استان می توانند با مراجعه به ۲۵ دفتر پیشخوان نسبت به این کار  مه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: یک فرد زنجانی فاقد بیمه در صورت مراجعه به بیمارستان کرونایی بدون پرداخت مبلغی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد که البته این کار با دریافت مدارک لازم  انجام می گیرد.

وی یادآوری کرد: در این خصوص از همشهریان زنجانی درخواست می شود، با توجه به فرصت پیش آمده و قبل از بیماری نسبت به پوشش بیمه ای مبادرت کنند.

شیویاری خاطرنشان کرد: قانون بیمه همگانی خدمات درمانی سلامت سال ۷۳ از سوی مجلس به تصویب رسید که پس از تایید شورای نگهبان به دولت اعلام شد و در واقع در سال ۱۳۷۴ به شکل گیری رسمی این سازمان منتهی شد.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل این سازمان تحت پوشش قراردادن افراد فاقد پوشش بیمه ای بود که با پوشش بیمه ای نیازهای درمانی گروه‌های هدف برطرف و مورد حمایت قرار می‌گرفت که در استان زنجان سازمان بیمه همگانی خدمات درمانی نیز در سال ۷۴ تشکل و در راستای اهداف ترسیم شده تا کنون خدمات خوبی به گروهای هدف ارائه کرده اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: هر چندکم و کاستی هایی وجود دارد، اما خدمات مورد نیاز به تدریج ارتقا یافته که این مهم از زمان شکل گیری سازمان تاکنون بخوبی نمایان است و در این میان بیشتر استفاده کنندگان از بیمه های پایه را کارکنان دولت تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha