۸۹۰ شغل در کارگاه های تولیدی جهادی البرز ایجاد شد

کرج - ایرنا - رییس بسیج سازندگی استان البرز اعلام کرد که در اجرای سومین مرحله کمک های مومنانه در این استان، ۸۹۰ شغل در کارگاه های تولیدی جهادی ایجاد شد.

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای مرحله سوم کمک های مومنانه که از فصل پاییز سال جاری آغاز شد، تعدادی کمیته شامل مسکن، ازدواج آسان و تهیه جهیزیه، آموزش و پرورش، اشتغال، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و بهداشت و درمان در البرز  شکل گرفت.

وی اظهار داشت: با ایجاد کمیته اشتغال و پیگیری های لازم ۱۵ کارگاه تولیدی در مناطق محروم و آسیب دیده از کرونا راه اندازی شد که در این کارگاه ها برای ۴۱۰ نفر شغل مستقیم و برای ۴۸۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شد.

طیران با تاکید بر ادامه روند ایجاد کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی، گفت: این کارگاه ها در زمینه های پوشاک، صنایع تبدیلی و ماسک فعالیت می کنند.

وی با اشاره به موضوع مرمت و بازسازی مسکن معسرین در ذیل کمیته مسکن، افزود: در این مدت ۲۱۳ واحد مسکونی معسرین مرمت و پنج واحد نیز ساخته شده است.

طیران ادامه داد:‌ در نظر داریم تا برای معسرین به صورت انبوه سازی اقدام کنیم که به همین منظور قرار است تا قطعه زمینی از سوی زمین شهری به بسیج سازندگی تحویل و کلنگش در دهه فجر به زمین زده خواهد شد.

تهیه ۲۵۳ سری جهیزیه برای زوج های کم برخوردار

رییس بسیج سازندگی استان البرز گفت: در کمیته ازدواح آسان و تهیه جهیزیه نیز تاکنون ۲۵۳ خانواده شامل این طرح شناسایی شده اند که برای ۲۵۳ زوج کم برخوردار تاکنون جهیزیه تهیه و تحویل شده که بخشی از این اقلام با توان بسیج و بخشی را نیز خیرین جمع آوری کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در رسیدگی به وضعیت تحصیلی و حمایت های علمی از دانش آموزان محروم و کم برخوردار در کمیته آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد.

طیران افزود: در این کمیته دانش آموزانی که مشکل استفاده از کلاس های درسی غیرحضوری به خصوص در رشته های ریاضی فیزیکی را دارند از توان بسیجیان محلات متخصص در حوزه های مختلف مثل دانشجویان ارشد استفاده می شود تا به صورت مسجد محوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان کمک کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۸ نفر از این دانش آموزان از کمک های تحصیلی و علمی بسیجیان بهره مند شده اند.

وی گفت: همچنین در کمیته آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که تاکنون ۲ مرحله انجام شده و مرحله بعدی آن در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با ۱۵ بهمن ماه برگزار می شود قرار است تا با استفاده از کمک های خیرین به خصوص خیرین اصناف تعدادی از زنان و مادران زندانی آزادسازی شوند.

رییس بسیج سازندگی استان البرز همچنین به کمیته بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: بیشتر اقدامات در این حوزه در بحث غربالگری و اجرای طرح شهید سلیمانی و همچنین حضور بعضی از گروه های جهادی به صورت هفتگی در یکی از محلات محروم می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha