۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 2151
کد خبر: 84197218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دنا ایجاد می‌شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل میراث ‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار اقامتگاه بوم‌گردی برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان دنا ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجیدصفایی روز  یکشنبه در نشست با فرماندار ‌شهرستان دنا اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری این چهار طرح ‌گردشگری بیش از ۵۰میلیارد ریال است.

 وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ‌دنا ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری داخلی و خارجی دارد از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان حمایت ویژه می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه منطقه گردشگری آبشار بهرام‌بیگی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان دنا است.

 صفایی عنوان کرد: برای توسعه‌گردشگری آبشار بهرام‌بیگی ۶۳میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که بخشی از آن تسهیلات ارزان‌ قیمت است.

 فرماندار ‌شهرستان دنا نیز در این نشست گفت: این شهرستان و بخصوص شهر سی سخت قطب گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و استان های جنوبی کشور است.

عبدالمجیدپناهی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گردشگری،صنایع‌دستی و آثار تاریخی شهرستان دنا  اظهار داشت: گردشگری اولویت اصلی توسعه در این شهرستان است و با هدف حمایت از هنرمندان، بازارچه دائمی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

شهرستان دنا در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد واقع گردیده و دارای مساحتی بالغ بر یک هزارو  ۸۲۱ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان سمیرم در استان اصفهان و شهرستان لردگان و از جنوب به شهرستان بویراحمد محدود متصل است.

مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان دنا ویرانه‌های شهر سی سخت (قبل از اسلام) ویرانه‌های شهر دینار (ده نار) کوشک میمند (خرنده) و پل پاتاوه و قلعه کره است.

زیارتگاه‌ها و اماکن تفریحی مهم این شهرستان نیز عبارت‌اند از: امامزاده عبدالله، امامزاده بی بی زهرا خاتون روستای کره، امامزاده سید نجم الدین مشهور به محمود طیار در روستای درب کلات، کوه گل و دریاچه‌های واقع در آن منطقه، بن رود، دشتک، منطقه حفاظت شده دنا، چشمه میشی، غار دنا، غار کیخسرو است.

از روستاهای گردشی این شهرستان روستای کَریَک است که در ادبیات معماری ایران این دسته از روستاها را روستاهای ماسوله‌ای می‌نامند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha