۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84197860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کلانشهر مشهد تا پایان هفته ناسالم است

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 84197860
هوای کلانشهر مشهد تا پایان هفته ناسالم است

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی وضعیت کیفی هوای مشهد را "ناسالم" اعلام و بیان کرد: بهتر است کودکان، سالمندان و بیماران خاص ساکن این کلانشهر تا پایان هفته جاری در طول روز از منزل خارج نشوند.

زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا جو کنونی حاکم بر آب و هوای خراسان رضوی را پایدار توصیف و بیان کرد: بخاطر پایداری هوا تا روزهای پایانی هفته جاری زمینه برای انباشت آلاینده‌های جوی و افزایش غلظت آلودگی هوا در مناطق صنعتی استان به ویژه کلانشهر مشهد فراهم است. 

وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی هم‌اکنون نیز کیفیت هوای کلانشهر مشهد ناسالم است و این وضعیت تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از امروز ششم بهمن ماه تا پایان هفته دمای هوا در سطح استان روز به افزایش می‌رود. میزان افزایش دمای هوا در روزهای پایانی هفته بیشتر خواهد بود. 

وی گفت: با وجود روند افزایشی دمای روزانه هوا در خراسان رضوی سرمای شبانه ظرف روزهای آتی ماندگار است. 

قوچان در شمال خراسان رضوی با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و شهرهای سرخس در شمال شرق و خواف در جنوب استان با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط ظرف ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی بودند.

دمای هوای کلانشهر مشهد نیز ظرف همین مدت بین پنج درجه زیر صفر تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

بیشترین شدت وزش ظرف ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی نیز از بردسکن واقع در جنوب غرب استان با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha