رییس شورای شهر مشهد: طرحهای تفصیلی باید تحقق‌پذیر و عملیاتی باشند

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرحهای تفصیلی تحقق‌پذیر و عملیاتی اجرایی شود تا شهر و ساکنان منطقه با مشکل مواجه نشوند.

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: طرحهای تفصیلی شهرها نقشه های توسعه شهرها هستند و در مشهد نیز با توجه به گذشت ١٥ سال از تدوین آخرین طرح تفصیلی، از ابتدای شورای پنجم این مهم مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح جامع مشهد به دلیل مشکلات خاص طرح و ١٨٠ مورد اختلاف، در شورای چهارم ابلاغ نشد و ما در شورای پنجم با مدیران شهرسازی توافق کردیم بخشی از ایرادات برطرف شود و مابقی ایرادات در طرحهای تفصیلی مرتفع شود و با این تعهد طرح جامع ابلاغ شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همراهی لازم برای اصلاح ایرادات، ضروری است اما در خصوص تعهدات، خلف وعده صورت گرفته است مثلا در طرح تفصیلی جنوب غرب، میزان تراکم سه و نیم طبقه مشخص شده که این موضوع مغایر با ظرفیت و جمعیت منطقه است.

حیدری افزود: براساس داده های سال ۱۳۸۵ نمی شود طرح پنج ساله اجرایی کرد و از کمیسیون ماده پنج می خواهیم به نیازها توجه کنند و الزامات را به شورای عالی شهرسازی ارسال کنند تا در طرحها بتوان به نیازهای مردم پاسخ داد و شهرداری هم باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد  در خصوص فرا رسیدن روز کمک به جذامیان گفت: مکانی در سال ١٣٠١ در مشهد به این افراد اختصاص یافته است که هم اینک ٣٠ خانواده در آن محله ساکن هستند و باید با استفاده از ظرفیتهای مردمی بتوانیم وظیفه خود را نسبت به این افراد ایفا کنیم.

حیدری با اشاره به برخورد نماینده سبزوار در مجلس با یک سرباز وظیفه راهور افزود: عدالت خواهی امری اجتماعی بین آحاد مردم است و به ویژه باید از سوی مسوولان رعایت شود 

وی ادامه داد: اصل نظارت همگانی در این موضوع مشهود بود که این نظارت نقش مهمی در کاهش فساد دارد، عدم رعایت قانون از سوی شهروندان نیز اتفاق می افتد اما قانون شکنی از سوی مسوولان پذیرفتنی نیست و باید برای نهادینه شدن قانون به عنوان یک میثاق تلاش کرد.

او با اشاره به پیش رو بودن روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: تکریم خانواده های شهدا امری ضروری و حداقل وظیفه در قبال این چهره های ارزشمند و گرانقدر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha