نمایش رادیویی مبارزات آیت الله طالقانی در البرز پخش می شود

کرج - ایرنا - مدیر کل صدا و سیمای مرکز البرز اعلام کرد که نمایش رادیویی در زمینه مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در ایام الله دهه فجر آماده پخش می شود.

علی مقدسی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر افزود: صدای و سیمای استان البرز  به مناسبت آغاز دهه فجر و فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را برای مخاطبان در حوزه های رادیو، تلویزیون، خبر و فضای مجازی تدارک دیده که پخش نمایش مبارزات آیت الله طالقانی از مهمترین برنامه ها است.

وی اضافه کرد: در حوزه رادیو برنامه هایی از جمله جشن پیروزی، صدای انقلاب، معرفی دستاوردهای علمی انقلاب، شکوه پیروزی و سرودهای دوران انقلاب در این ایام پخش خواهد شد.
مقدسی گفت: همچنین در بخش تلویزیونی در ایام الله دهه فجر ویژه برنامه طلوع امید، شکوه پیروزی، مجموعه مستند کرج و مستندات آرشیوی از دوران انقلاب اسلامی  در البرز پخش می شود.

وی ادامه داد: به همین مناسبت در حوزه خبر، تولید گزارش های خبری با موضوعات فجر پیروزی، جوانان و انقلاب اسلامی، معرفی تاثیر گذاران انقلابی در استان و گام دوم انقلاب و گفتگوهای ویژه خبری را از شبکه استانی خواهیم داشت.

آیت الله سید محمود علایی طالقانی در سال ۱۳۲۶ق (اسفند ۱۲۸۹ش) در روستای گلیرد طالقان  استان البرز متولد شد، این عالم مجاهد و نستوه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت مبارزه کرد و سال ها در زندان به سر برد.

 اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره ) و به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد.

آیت الله طالقانی  سحرگاه ۱۹ شهریور ۱۳۵۸شمسی به دیدار معبود شتافت.

شهرستان طالقان در ۹۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha