۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 84201419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزئیات جدیدترین عملیات عراق علیه تروریست‌ها 

بغداد – ایرنا- دستگاههای مختلف امنیتی و نظامی عراق در جریان جدیدترین عملیات علیه تروریست های داعش علاوه بر خنثی کردن نقشه آنها برای انجام حملات در استان کرکوک ، در بازرسی های خود مقادیری مواد منفجره و سلاح کشف و ضبط و حمله آنان به العامریه را هم دفع کردند.

به گزارش ایرنا، نهاد امنیت ملی عراق در جدیدترین عملیات خود در استان کرکوک ، نقشه تروریست های داعش برای حملات در این استان را خنثی کرد.
در بیانیه این سازمان آمده است: پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص تحرکات هسته های تروریستی برای حملات در استان کرکوک، عملیات تفتیش و بازرسی در استان برای پیگرد این هسته ها و یافتن مواد منفجره و سلاح انجام شد.
این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی دو تروریست را دستگیر کردند که درحال جمع آوری اطلاعات از تحرکات نیروهای امنیتی در استان کرکوک بودند.
ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز امروز از کشف بقایای اجساد چهار تروریست داعش و مقادیری سلاح و تجهیزات از یک مخفیگاه آنها در منطقه کرکوک خبر داد.
این ستاد افزود: مقرهای تروریست ها در منطقه کرکوک هدف حمله هوایی قرار گرفت ودر پی آن نیروها برای آگاهی از نتایج این حمله به محل اعزام شدند و اجساد این چهار تروریست را به همراه یک خودرو و موتورسیکلت منهدم شده و دو قبضه سلاح پیدا کردند.
نیروهای تیپ ۵۵ لشکر ۱۷ پیاده نظام ارتش عراق نیز عملیاتی را در حیطه ماموریت خود برای دستگیری عناصر گروه تروریستی داعش اجرا کردند.
در همین حال، «صادق الحسینی» سخنگوی محور استان دیاله در سازمان الحشد الشعبی عراق از پایان عملیات پاکسازی ۴۰ کیلومتر از مرز اداری این استان با استان صلاح الدین خبر داد.
وی افزود: این عملیات برای مسدود کردن همه مسیرهای نفوذ داعش از استان صلاح الدین به استان دیاله صورت گرفت.
الحسینی گفت: پاکسازی مرز صلاح الدین، امنیت مناطق گسترده ای از استان دیاله بویژه روستاهای ناحیه العظیم را فراهم و جلوی ۳۰ درصد عملیات تروریستی را به طور کلی در این استان می گیرد.
یک منبع امنیتی عراق نیز امروز از اقدام نیروهای الحشد الشعبی عراق در خنثی سازی حمله عناصر داعش به بخش العامریه در شرق استان الانبار خبر داد.
وی گفت: عناصر داعش به یک پست امنیتی الحشد الشعبی در ورودی غربی منطقه العامریه حمله کردند اما پا پاسخ قوی، مجبور به فرار شدند.
این منبع گفت: تدابیر شدید امنیتی در داخل و ورودیهای العامریه برای جلوگیری از هرگونه نفوذ تروریست ها اتخاذ شد.
در همین راستا، ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان تلاش داعش برای نفوذ به منطقه نفت خانه در استان دیاله را خنثی کردند.
این ستاد در بیانیه خود تصریح کرد: شماری از عناصر داعش تلاش کردند که به یک پست الحشد الشعبی حمله و سپس به جاده اصلی این منطقه نفوذ کنند اما نیروهای الحشد الشعبی با آنها مقابله کردند. 
در همین حال، نهاد مبارزه با تروریسم عراق نیز از عملیات ویژه خود در ناحیه «وادی الشای» در استان کرکوک خبر داد و در بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات هفت سرکرده ارشد داعش کشته شدند.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق  با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.
وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
شنبه شب نیز عناصر گروه تروریستی داعش به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی از این نیروها شدند.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha