۲۰۰هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد خودکفا می‌شوند

شهرکرد - ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال آینده ۲۰۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خودکفا و از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ابلاغ مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد ثابت برای جامعه هدف کمیته امداد امام راحل، توانمندسازی این جامعه در صدر برنامه‌های این نهاد حمایتی قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا رویکرد فعالیت کمیته امداد امام از حمایتی عبور و به مرحله توانمندسازی وارد شده است و از سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار خانواده این نهاد خودکفا شده‌اند که سال آینده با حمایت‌های این نهاد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

بختیاری افزود: دولت در لایحه بودجه برای اشتغال این نهاد  ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل تبصره ۱۶ پیش‌بینی کرده است و در تلاش هستیم که این میزان را تا ۱۰هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

به گفته وی، با افزایش این میزان تسهیلات زمینه خودکفایی و توانمندسازی درصد بالای از جامعه هدف فراهم خواهد شد.

بختیاری با اشاره به اینکه به همین میزان خانواده‌های که توانمند شده‌اند پرونده اشتغال در بانکها وجود دارد، افزود: حمایت از طرح‌های اشتغالزایی برای درآمدزایی با ثبات از برنامه‌های این نهاد حمایتی در حوزه اشتغال است.

وی افزود:هم‌اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند و حمایت از سالمندان و بیماران‌سخت، تا پایان عمر برعهده این نهاد حمایتی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، افتتاح مرکز نیکوکاری در شهرستان لردگان، دیدار با خانواده زیرپوشش، افتتاح ۵۰۰ مسکن مددجویی از برنامه‌های یکروزه سفر رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به شهرستان لردگان و اردل بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha