کمیته‌های کارشناسی بانک مرکزی،موانع بخش خصوصی فارس را بررسی می‌کنند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به سفر نهم بهمن‌ماه جاری رئیس کل بانک مرکزی به این استان گفت: یکی از موارد مطرح شده در این سفر، بررسی و رفع موانع پیش‌روی بخش خصوصی فارس توسط کمیته‌های کارشناسی بانک مرکزی بود.

ظفر افشون، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس از بانک مرکزی تقاضا شد که با کمک بخش خصوصی و همکاری مجموعه‌هایی مانند گمرک، صنعت، معدن و تجارت و دارایی برای حل آن دسته از بخشنامه‌هایی که برای تجار و بازرگانان استان محدودیت‌هایی ایجاد ‌کرده اند و اجازه نمی‌دهد کارها به سرعت پیش رود همکاری و مساعدت کند.
وی ادامه داد: همچنین در سفر رئیس کل بانک مرکزی به فارس، مقرر شد که ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل ۱۰۵ طرح با پیشرفت افزون بر ۹۰ درصد در اختیار استان فارس قرار داده شود تا به سرعت به بهره برداری برسد.
او اظهار داشت: همچنین حدود ۶ هزار میلیارد تومان هم برای طرح های با پیشرفت ۶۰ تا ۹۰ درصد استان نیاز بود که مقرر شد در تهران با شبکه بانکی جلساتی برای تخصیص این عدد به استان برگزار شود.
افشون گفت: در مجموع در سفر رئیس کل بانک مرکزی، مباحث صادر کنندگان، وارد کنندگان و تولید کنندگان و صنعتگران مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ و قرار شد که موضوعات به شکل مصداقی در تهران دنبال شود.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پنجشنبه نهم بهمن‌ماه جاری در سفر به شیراز در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش‌خصوصی و جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان فارس شرکت و از خط دو قطار شهری شیراز که در حال ساخت است، بازدید کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha