۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری رسیده است

ارومیه - ایرنا- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۰۰ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رسیده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان بهمن ماه نیز فرصت برای ارسال آثار وجود دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آثار ارسالی از داخل کشور، از کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان، ترکیه، عراق و حتی کشورهای اروپایی مانند آلمان آثاری ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان برگزار می شود.

وی  فلسفه برگزاری این جشنواره را معرفی معارف اهل بیت (ع) و بیان عقاید، باورها، اخلاقیات و احکام آن ها در قالب های مختلف عنوان کرد.

حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: این جشنواره در قالب شعر سعی دارد با استفاده از ظرفیت های استان این مفاهیم را گسترش دهد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۴ دوره از جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری  بی وقفه برگزار شده است که  نتیجه آن انتشار سه جلد کتاب از برگزیده ترین اشعار تحت عنوان « گونش ضیافتی » یا «ضیافت آفتاب» است.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ بهمن ماه جاری بوده وعلاقمندان می توانند آثار خود را از طریق تارنمای جشنواره به آدرس azargh.shmstoos.ir ویا از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۹۰۸۱۴۹۹۰۹ ارسال کنند.

هرشاعر می تواند تنها پنج اثر در فضای مجازی ارسال کند وقید اطلاعات کامل شناسنامه ای به همراه آدرس کامل پستی وشماره تلفن ثابت به هنگام ارسال آثار الزامی است.

به دلیل شرایط ویژه بهداشتی در کشور این جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

همچنین از پنج نفر شرکت‌کننده داخلی و سه شاعر خارجی در این جشنواره تجلیل  خواهد شد و اختتامیه این جشنواره  نیز در سه ماهه آخر سال جاری برگزار خواهد شد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق شهریور سال گذشته در ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha