جشنواره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در همدان برگزار می‌شود

همدان -ایرنا- مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از برگزاری نهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در همدان خبر داد.

محمدصالح جباری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با رسالت نخبه‌یابی و نخبه‌پروری فعالیت می‌کند، افزود: به دلیل کرونا امکان برگزاری نمایشگاه‌های حضوری طبق روال گذشته ممکن نیست به همین خاطر جشنواره در فضای مجازی و با تاکید بر ماموریت اصلی روایت و تکیه بر عنصر مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور اصلی جشنواره که گفتمان ایران قوی ناظر به بیانیه گام دوم است، اظهار داشت: برای تحقق محور اصلی جشنواره لزوم تولید محتوا محصولات قابل انتشار در فضای مجازی وجود دارد که در این خصوص طی یک هفته اقدام به برگزاری «کاردو» که به معنی "کار"و "اردو" هست کردیم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با اشاره به فعالیت‌های کاردوی "مدرسه انقلاب" تصریح کرد: کاردوها در استان و با حضور تمام مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس متوسطه دوم برگزار شد و در آن دانش‌آموزان با ایده‌پردازی در خصوص مسائل مختلف تولید یک محصول دیوار بوم‌ها را تکمیل کردند.

جباری شناخت مخاطب و مهارت‌های لازم را از ملزومات تولید یک محصول دانست و ادامه داد: دانش آموزان در ابتدا مخاطب خود را برای تولید یک اثر مشخص می‌کردند و با بررسی ویژگی‌های او به دنبال موضوعات مرتبط می‌رفتند و در ادامه این موضوع را بررسی می‌کردند که برای تولید اثر مدنظر چه مهارت‌هایی را باید کسب کنند.

وی بیان کرد: از دیگر موارد کاردو بررسی راهکارهایی برای انتشار حداکثری و رساندن محتوا و محصول تولید شده به مخاطب بود که دانش آموزان در تمام این زمینه‌ها ایده‌هایی ارائه دادند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای تقویت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اقداماتی انجام داده که می‌توان به آغاز به کار مدرسه رسانه‌ای مهرا اشاره کرد.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha