۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 84205618
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار قم: همراهی مردم باعث کنترل بیماری کرونا شد

قم- ایرنا- استاندار قم گفت: شاهد کنترل و آرامش نسبی در مقابله با ویروس کرونا با همکاری و همراهی مردم استان و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

بهرام سرمست روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسبت فرارسیدن ۱۲ بهمن‌ماه در جوار مزار شهدا در جامعه‌الزهرا(س) که به‌صورت ویدیوکنفرانس سخنرانی می‌کرد، افزود: در شرایطی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که در طول این سال‌ها، انقلاب فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، ولی امروز با شتاب و پویایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: ما در این مسیر، هشت سال دفاع مقدس و مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشتیم، شاهد تحریم‌های ظالمانه از سوی قدرت‌های جهانی بودیم و همچنان این فشارهای اقتصادی به‌صورت حداکثری ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی جشن می‌گیریم که دشمنان وعده کرده بودند انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی نمی‌رسد، اما امروز شاهد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

سرمست همچنین گفت: اگرچه هم‌زمان با سراسر دنیا گرفتار بیماری کرونا شدیم، اما جمهوری اسلامی به مدد مجاهدت و مقاومت مردم ایران توانست نه‌تنها از نظر مقابله با این بحران، قدم‌های موفقیت‌آمیز  بردارد، بلکه شاهد کنترل و آرامش نسبی در مقابله با این ویروس هستیم.

وی افزود: معیشت و امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و سلامت به‌عنوان اضلاع مثلتی هستند که برای توسعه پایدار نیاز داریم و بر همین اساس امنیت اقتصادی و رونق تولید را در استان دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: امسال برای حفظ سلامت شهروندان، دانش‌آموزان و معلمان، شرایط تحصیل را به‌صورت غیرحضوری ادامه می‌دهیم، اگرچه این شرایط هیچ‌گاه جایگزین حضوری نیست؛ ول نظام آموزش غیرحضوری با همکاری و همدلی گسترده معلمان، دانش‌آموزان و اولیا برای حفظ سلامت شهروندان گزینه مناسبی است.

استاندار قم همچنین به مثلث ارتباط اولیا، معلمان و دانش‌آموزان در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: امروز زندگی جدید را در شرایط بحران تمرین می‌کنیم و باید خود را برای دریافت آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و نوین آماده کنیم.

وی با بیان این که دانش آموزان آینده سازان این کشور و سرمایه انسانی هستند، گفت: دانش آموزان بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران و نسل جدید و عامل پویایی، ماندگاری و بقای همه نظام‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان در جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز بودند، افزود: در این مرحله حساس باید با تربیت شایسته دانش‌آموزان به‌ویژه در قم که شهر علم، فقهات و اجتهاد است، در این صحنه پررقابت جهانی بتوانیم به مدد این سرمایه‌های انسانی خوش بدرخشیم.

سرمست تاکید کرد: علم بدون اخلاق و تعلیم بدون تربیت یکی از نقیصه‌ها و خلاهای نظام آموزش‌های کنونی دنیا محسوب می‌شود و امید است در نظام آموزشی جمهوری اسلامی که بر اساس الگو و نظام شایسته تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره می‌شود،‌ بتوانیم تعلیم و تربیت شایسته داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم نیز در این آیین با گرامی‌داشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور،‌ گفت: قبل از انقلاب اسلامی، حدود ۴۶ درصد جوانان و نوجوانان در فضاهای آموزش و مدارس حضور داشتند، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیش از ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان قمی در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان این‌که صد درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی هستند،‌ افزود: قبل از انقلاب حدود چهار دبیرستان شامل امام صادق(ع)، صدوق، صدر و دین و دانش که یادگار آیت‌الله بهشتی بود و در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد، در قم فعال بود،‌ در حالی‌که امروز بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در مجموعه استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند و در رشته معارف توفیقات بسیار خوبی را در سطح کشور در بعد آموزش، مسابقات قرآنی و حدیثی به دست آورده‌اند.

ویژه‌برنامه زنگ انقلاب با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س) و برخی مسئولان استانی در مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد؛ در این آیین زنگ انقلاب راس ساعت ۹ و ٣٣ دقیقه صبح همزمان با ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در سال ۵۷ طنین‌انداز شد.

همچنین در این مراسم، تندیس ۶ طلبه شهیده جامعه‌الزهرا(س) رونمایی شد؛ گلباران و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط فرزندان شهدا و کارکنان مجموعه و نیز اجرای سرود انقلابی با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی هدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha