۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۸
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84207037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۸
کد خبر: 84207037
سه خبر کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

مهاباد- ایرنا- آغاز طرح سرشماری پرندگان مهاجر و دستگیری یک شکارچی غیر مجاز در سردشت و برپایی نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان دختر هنرستان های میاندوآب به مناسبت دهه مبارک فجر از جمله اخبار کوتاه جنوب استان آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: طرح سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی به مدت یک هفته در این شهرستان با حضور کارشناسان و متخصصان این اداره در قالب ۲ اکیپ سه نفره و با تجهیزاتی همچون تلسکوپ پیشرفته و دوربین چشمی آغاز شده است.

خالد بایزیدی اضافه کرد: طرح سرشماری پرندگان با هدف اطلاع یافتن از آخرین وضعیت جمعیتی و زیستی گونه ها به منظور حفاظت بهینه از پرندگان در زیستگاه های آبی این شهرستان  انجام می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به زیستگاه های آبی مهم این شهرستان، ۵۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی و ۱۰ هزار قطعه همچون کاکایی، خروس کولی ، حواصیل و انواع مرغابی و اردک ها و مرغ ماهیخوار شناسایی و مشاهده شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در طول سال در راستای رصد و پایش پرندگان به جهت پیشگیری ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری ها زیستگاه های این شهرستان به صورت مستمر و مداوم ماهانه پایش می شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه مورد مشکوک و تلفات در این زمینه شناسایی نشده و هیچ گونه آماری ثبت نشده است.

بایزیدی به گردشگران و شهروندان توصیه کرد از رهاسازی پسماندها به خصوص زباله های پلاستیکی و نایلون در حاشیه زیستگاه‌های آبی این شهرستان جدا خودداری کنند چون این نوع پسماندها خطرات زیست محیطی مهمی بر زندگی پرندگان دارند.

سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان شامل مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب و سد خاکی ورگیل است.

شکارچی متخلف در سردشت دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک شکارچی متخلف پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت سردشت شناسایی و دستگیر شد.

بایزیدی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره حین گشت زنی های روزانه در اطراف زیستگاه‌های پرندگان متوجه فردی شدند که در حال اقدام تله‌گذاری و شکار پرندگان بود.

وی افزود: از این شکارچی متخلف چهار قطعه فاخته و یک قبضه اسلحه شکاری به همراه تعدادی فشنگ از متخلف کشف شد.

وی اضافه کرد: پس از اخذ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متخلف، پرونده در این راستا تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌آموزان دختر در میاندوآب برپا شد

به مناسبت دهه مبارک فجر نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات دانش‌آموزان دختر هنرستان‌های میاندوآب‌ با حضور مسوولان در هنرستان دخترانه "ارشاد" این شهرستان برپا شد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ گفت: این نمایشگاه به صورت گروهی و با مشارکت ۶۰ دانش‌آموز در ۹ رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش برپا شده و آثار این نمایشگاه در شبکه اجتماعی شاد به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

بهروز تقی‌نژاد افزود: در این نمایشگاه توانمندی دانش‌آموزان در ۹ رشته شامل مدیریت، برنامه‌ریزی خانواده، گرافیک، خیاطی، دوخت تزیینی، عکاسی، خطاطی، طراحی و نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این محصولات در بازار نیز به فروش می‌رسد، اظهار داشت: امسال سه دانش‌آموز دختر هنرستان ارشاد میاندوآب‌ در مسابقات رشته رنگرزی که در استان مازندران برگزار شد، مقام اول کشوری را به خود اختصاص دادند.

در میاندوآب سه هنرستان دخترانه شامل ارشاد، ولایت و فاطمه (س) وجود دارد که یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha