۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 837
کد خبر: 84207215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معزی: روحانی راه امام (ره) را در روخوانی از کلام امام نمی‌داند

تهران-ایرنا-معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: حجت اسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری راه امام (ره) را در روخوانی از کلام امام نمی‌داند او از اجتهاد در کلام امام سخن گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز حسن روحانی رییس‌ جمهوری از «امام تهران» گفت از تکیه‌ امام بر قدرت مردم به عنوان قدرت اصلی آن هم در روزگار انقلاب‌های حزبی/چریکی و کودتاهای نظامی از انتخاب قدرت نرم توسط امام (ره) گفت و از به رخ کشیدن سرمایه اجتماعی در ابَررویداد ۱۲بهمن، روزی که یوم الخمینی بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری افزود: روحانی از نطق امام (ره) در۱۲بهمن گفت نخستین نطق پس از ۱۴سال تبعید، نطق تهران که منشور انقلاب اسلامی بود و منحصر به مشروعیت دینی نبود و بر عقلانیت و مقبولیت تمرکز داشت و سلطنت را غیرعقلانی و غیرمقبول می‌دانست. نطقی که امام (ره) به صراحت در آن گفت پدران ما اولیای ما نیستند.

وی اظهار داشت: رییس‌ جمهوری راه امام را که تنها بر ولایت شرعی‌اش تکیه نکرد و با پشتوانه‌ مردم، دولت تعیین کرد به عنوان شاخصه‌ «امام تهران» برجسته کرد؛ راهی که حاکمیت اسلام را با حکومت مردم تلفیق می‌کند. روحانی، راه امام (ره) را در روخوانی از کلام امام نمی‌داند او از اجتهاد در کلام امام سخن گفت.

معزی خاطرنشان کرد: رییس‌ جمهوری تأکید امام بر حاکمیت نسل امروز بر سرنوشتش را یادآور شد و حضور بیش از دو سوم شهروندان در انتخابات را نماد حاکمیت این نسل دانست. در نگاه روحانی، مشارکت بیش از ۷۰درصدی نسل امروز در انتخاباتی پرشور و رقابتی، نه فقط رأی به ثمره‌ انقلاب که رأی به شجره‌ انقلاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha