۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84208116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبر: 84208116
چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال‌ و بختیاری گفت: پویش آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در استان فعال شد.

مجید صیادی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲ زندانی زن در حوزه جرائم غیرعمد در زندان تحمل حبس می‌کنند، افزود:میزان بدهی این افراد ۱۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: امسال یک زن زندانی جرائم غیرعمد نیز با بدهی یک میلیارد ریال با کمک خیران و همچنین ستاد دیه استان و امور بانوان استانداری آزاد و به آغوش خانواده بازگشت داده شد.

صیادی افزود: به منظور کمک به آزادسازی این افراد، خیران می‌توانند کمکهای خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۲۵۶۹۰  نزد بانک ملی واریز کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدایی امسال تاکنون ۱۰۴ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند، گفت: این زندانیان با بدهی بیش از ۱۷۰ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال در زندان‌های استان تحمل حبس داشتند که برای آزادسازی این تعداد زندانی ۸۰ میلیارد ریال رضایت و گذشت شاکیان بوده است و مابقی از محل کمک ستاد دیه، آورده افراد، اعسار، تسهیلات آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: میزان بدهی آنها ۷۱۰ میلیارد ریال است.

متهم به سرقت تابلوهای آرامستان سامان دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان سامان از دستگیری متهم سرقت تابلوهای آرامستان این شهر در هنگام سرقت خبر داد و گفت: متهم به چهار فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ امیر صفری افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت تابلوهای آرامستان شهر سامان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت و متهم حین سرقت تابلوهای آرامستان شناسایی و دستگیر شد.

دختر چهارمحال و بختیاری قهرمان مسابقات دوگانه کشور شد

"هلن زارعی" ورزشکار نوجوان استان در مسابقات قهرمانی دوگانه کشور، مدال طلای این رشته را به گردن آویخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، این مسابقات به میزبانی کرمانشاه با رقابت ورزشکارانی از سراسر کشور آغاز شد و تیم استان در رده سنی نونهالان با ترکیب "ستایش حیدرپور" و "زهرا قایدی" و در رده سنی نوجوانان با ترکیب "هلن زارعی" و" غزل کبیری "پا به این میدان گذاشت.

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان شهرکرد فعال شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در زندان شهرکرد در راستای ایجاد فرصت آموزشی فنی و مهارتی برای زندانیان با همکاری اداره کل زندان‌ها فعال شد.

فرانک کبیری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این مرکز در زندان شهرکرد افزود: این مرکز دارای کارگاه‌های قالی‌بافی، چرم‌دوزی، تریکو دوزی، معرق و مشبک‌کاری، کشاورزی و صنعت ساختمان است که این کارگاه‌های در بندهای زندان فعال شدند.

به گفته وی،هم‌اکنون پنج مربی فنی و حرفه‌ای در این کارگاه‌ها مشغول ارائه آموزش به زندانیان هستند و پس از گذراندن  مهارت، برای آنها کارت مهارت صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان در سالجاری بیش از ۹۹۹ نفر بود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۵۲ زندانی در قالب ۵۳هزار و ۸۷۳ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه زندانیان فرصت برای فراگیری حرفه دارند، گفت: ۱۸ رشته در زندان پیش‌بینی و امکانات و تجیهزات آن نیز فراهم شده است.

حمیدرضا حیدری افزود:۱۰ رشته از این تعداد خاص معتادان و معتادان بهبود یافته است و تاکنون تمام رشته‌های که در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شد به صورت پراکنده در زندانهای استان ارائه می شد که با فعال شدن این مرکز ارائه آموزش به زندانیان در قالب منسجم ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سه زندان در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

۱۰ مرکز جوار دانشگاهی، سه مرکز جوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستایی و ۲ مرکز جوار دانشگاهی علاوه بر مراکز دولتی و ۲۱۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد این اداره کل در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha