پرونده ۶۰ باغ مساله‌دار تهران در شورای شهر بررسی می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: پروند ۶۰ باغ‌ مساله‌دار پایتخت که به دیوان عدالت رفته بود در صحن شورا بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران به خبرنگاران با بیان اینکه تخریب باغات در تهران مهم است و اهمیتی زیادی برای شورای پنجم شهر دارد، افزود: در این ارتباط ۶۰ پرونده مربوط به سال های قبل وجود دارد که به دیوان عدالت رفته بود و احکامی مربوط به سالهای ۸۴ و ۹۴ داشت.

وی ادامه داد: چند جلسه هم اندیشی درباره این پرونده ها برگزار و در صحن رای گیری شد تا بتوانیم این پرونده ها را رسیدگی کنیم و در نهایت مقرر شد این پرونده ها در صحن بررسی شود.

هاشمی درباره واگذاری املاک شهرداری نیز گفت: فروش سه ملک شهرداری در صحن شورا  تصویب شد تا شهرداری بتواند با این املاک تهاتری را با تأمین اجتماعی و بانک شهر انجام دهد و فضای استفاده از منابع بانکی تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری به سیستم بانکی بدهکار است و بعضاً وصول اوراق‌های ما انجام نمی‌شد و از سوی دیگر تامین اجتماعی نیز بر وصول بدهی‌های گذشته مصر بود بنابراین بر تهاتر املاک توافق شد.

نگران دور زدن شورا در فروش املاک دستگاه‌ها هستیم

هاشمی در واکنش به واگذاری و تغییر کاربری زمین‌های دستگاه‌ها نیز گفت: ادارات و دانشگاه‌ها از گذشته زمین‌های وسیعی داشتند و در مواردی فعالیت خود را به خارج از شهر منتقل کردند اما این زمین‌ها با کاربری قبلی باقی مانده اند.

وی ادامه داد: در قانون بودجه مواردی آمده که نهادها امکان تغییر کاربری و فروش این املاک را دارند و نگرانی محمد سالاری عضو شورای شهر تهران، از دور زدن شورا در روند فروش این املاک بود.

وی درباره پاسخ ندادن شهرداری به تذکرات اعضای شورای شهر نیز گفت: تعداد تذکر اعضا زیاد است و طی سه سال حدود هزار تذکر داشتیم و شهرداری این موارد را پاسخ می‌دهد اما طی ۲ ماه گذشته با تأخیر پاسخ داده یا به توضیح حضوری بسنده کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر درخواست توضیح مکتوب دارند که آن را پیگیری می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha