بنیاد شهید گیلان: بخش خصوصی برای ۴۰۰ ایثارگر اشتغالزایی کرد

آستارا - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: بخش خصوصی در سال جاری برای ۴۰۰ نفر از ایثارگران این استان اشتغالزایی ایجاد کرده است و فرصت‌های شغلی برای این قشر در سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالله پاکاری روز سه شنبه در فرمانداری آستارا گفت: اشتغال خانواده ایثارگران جزو دغدغه های بنیاد شهید است و دولت با توجه به مجوزهای سازمان اداری استخدامی و با در نظر گرفتن ۲۵ درصد سهمیه اشتغال آنان، زمینه کار آنها را فراهم می کند.

وی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری گیلان، تا اوایل سال آینده هزار و ۵۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن به ایثارگران استان واگذار می شود و در حال حاضر زمین برای واگذاری به ۲۰۰ نفر  آماده است.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد و جانباز در گیلان، دانش آموز و دانشجو هستند و در طرح های اشتغالزا باید سهمیه ایثارگران لحاظ شود.

پاکاری یادآور شد: این استان حدود هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده را به نظام اسلامی تقدیم کرده است و برای پاسداشت ارزش آنها وظیفه سنگینی داریم.

فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: مردم، خود را مدیون فداکاری جانبازان، شهدا و ایثارگران می‌دانند و مسئولان، ایستادگی آنها را ارج نهاده و جهت ترویج فرهنگ ایثار گام بر دارند.

عباس صابر افزود: یادواره‌های شهدا و دیدار با خانواده های ایثارگران و شهدا جزو برنامه‌های اصلی فرمانداری است و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی انجام می شود و بنیاد شهید به امور ایثارگران بیشتر رسیدگی کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha