۳ طرح فرهنگی و عمران شهری در میاندوآب‌ به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- سه طرح فرهنگی و عمران شهری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی، امام جمعه، فرماندار و مسوولان شهرداری امروز سه‌شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در میاندوآب افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل افتتاح دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرهای میاندوآب‌ و شاهین‌دژ و بهره‌برداری از ۲ طرح فرهنگی و عمرانی شهرداری میاندوآب‌ شامل مجمتع فرهنگی سرای محله و ساختمان جدید واحد فضای سبز و زیباسازی این شهرداری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این آیین که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ برگزار شد، رسانه‌ها را رابطی بین مسوولان و مردم توصیف کرد و گفت: رسانه جز نهادهای واسطه است و این امر با رعایت اصل بی‌طرفی و طرفدار مردم بودن و انعکاس نیازهای مردم برای تصمیم‌گیری مسوولان تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: دایر شدن خانه مطبوعات در میاندوآب پشتیبان بهتری برای خبرنگاران و چراغی روشن برای توسعه رسانه‌های این شهرستان است.

وی با بیان اینکه نگاه رسانه‌ها، نگاه توسعه ای باشد، اظهار داشت: بررسی شالوده این نگاه‌ها قوی‌ یا ضعیف باشد به همان اندازه در توسعه یک شهرستان اثرگذار بوده و به ایجاد ساختار تحول منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود خانه مطبوعات به منزله آن است که رسانه‌ها احساس قدرت بیشتری داشته باشند، گفت: باید آستانه تحمل مدیران در برابر نقدهای رسانه‌ها بیشتر باشد و رسانه‌ها هم با مدنظر قرار دادن اخلاق و دانش رسانه‌ای حامل پیام مردم به مسوولان باشند.

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این آیین با بیان اینکه راه‌اندازی خانه مطبوعات در این شهرستان منشا خیر و برکت برای اهالی رسانه خواهد بود، گفت: اصحاب رسانه میاندوآب‌ در عمل ثابت کرده‌اند که در راستای توسعه این شهرستان گام برمی‌دارند.

حسام شیرازه‌محبت با بیان اینکه انتقاد و نقد، ذات کار رسانه است، افزود: در همین زمینه باید مسوولان نیز آستانه تحمل خود را بالا برده و نقدها را فرصتی برای اصلاح امور بدانند.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون ۱۰۹ مورد مطلب و اخبار در رسانه‌های مختلف میاندوآب‌ در خصوص مشکلات شهرستان منتشر شده که ۸۶ مورد از آنها پیگیری و رفع شده‌است.

فرماندار میاندوآب‌ با بیان اینکه مابقی نیز از اختیارات شهرستان خارج بوده‌ و در مقیاس استانی و کشوری پیگیری می‌شود، اظهار داشت: ولی آنچه که مهم بوده، این است که ما با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف آسیب‌ها را شناخته‌ایم و برطرف کردن آنها را در اولویت و برنامه کاری قرار داده‌ایم.

شیرازه محبت با قدردانی از زحمات و تلاش خبرنگاران این شهرستان بیان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی خوبی بین مسوولان و جامعه ایجاد کرده‌اند که باید به صورت بهینه از این قابلیت استفاده کنیم.

وی با قدردانی از سیامک نجفیان نخستین خبرنگار بازنشسته میاندوآب‌ به جهت پیگیری مستمر برای دایر شدن نمایندگی خانه مطبوعات در این شهرستان، گفت: اطلاع‌رسانی درست و نقد منصفانه مهم‌ترین اصل در عرصه خبر به شمار می‌رود و روحیه انتقادی خبرنگاران و نقدپذیری مسوولان باید بدور از جناح‌بندی، مشکلات شخصی و هرگونه حب و بغض در جهت رفع مشکلات مردم بکارگرفته شود.

 بهره‌برداری از ۲ طرح فرهنگی و عمران شهرداری میاندوآب‌

شهردار میاندوآب در آیین افتتاح این طرح‌ها که در مجمتع فرهنگی و آموزشی "سرای محله" واقع در کوی اکبرنژاد برگزار شد، اظهار داشت: ساختمان سرای محله در زمینی به مساحت ۱۶۰ مترمربع در سه طبقه و در مجموع با زیربنای ۴۸۰ متر مربع با هزینه‌ ۱۵ میلیارد ریال طی یک سال ساخته شده است.

مرتضی نجفی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع که طی مصالحه‌ای در سال ۱۳۹۶ به شهرداری ‌واگذار شده قرار دارد و با کاربری فرهنگی و آموزشی به شهروندان خدمات ارایه خواهد داد.

وی بیان کرد: اعتبار این طرح از محل ستاد بازآفرینی شهری تامین و توسط راه و شهرسازی احداث شده است.

شهردار میاندوآب‌ گفت: ساختمان واحد فضای سبز و زیباسازی شهرداری نیز در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع واقع در جوار پارک معلم، با هزینه پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری احداث شده‌است.

در آیین افتتاح دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرهای میاندوآب‌ و شاهین دژ و انجمن طراحان گرافیک جنوب آذربایجان‌غربی در میاندوآب با حضور مسوولان استانی و شهرستانی از "سیامک نجفیان" سردبیر نشریه‌های قلعه و گشایش به پاس ۲۳ سال فعالیت در عرصه‌ خبر و مطبوعات و نائل آمدن به بازنشستگی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار شهرستان میاندوآب با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

در میاندوآب نمایندگی ۲ خبرگزاری شامل ایرنا و صدا و سیما، پنج نشریه مکتوب از جمله هفته‌نامه‌های قلعه، گشایش‌ و یاشایش، دو هفته‌نامه طرز و مسرت و ۲ پایگاه تحلیلی و خبری شامل میاندوآب‌پرس و زرین خبر فعالیت دارند.

این شهرستان با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

🔹وی همچنین به عنوان مدیر دفتر نمایندگی خانه مطبوعات شهرهای میاندوآب‌ و شاهین‌دژ معرفی شد.

@gala_news

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha