۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۲۷
کد خبر: 82648726
T T
۰ نفر
11 طرح عمراني و آموزشي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- همزمان با ششمين روز از هفته دولت 11 طرح عمراني، آموزشي و ورزشي با هزينه 21 ميليارد و 800 ميليون ريال هزينه در مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، 6 واحد مسكن مددجويي در بخش مركزي شهرستان مياندوآب در مجموع با هزينه 2 ميليارد ريال افتتاح شد.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب در حاشيه افتتاح اين واحدها به خبرنگار ايرنا گفت: اين واحدها به طور متوسط با مساحت 50 مترمربع و با مشاركت كميته امداد امام خميني(ره)، بسيجيان ناحيه مقاومت بسيج، بسيج سازندگي و خيران ساخته شده است.
رسول بخشي افزود: به مناسبت هفته دولت سه واحد مسكن مددجويي در شهر مياندوآب با صرف يك ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
همچنين به مناسبت هفته دولت سه طرح عمراني و آموزشي در روستاهاي بخش مركزي مياندوآب شامل ساختمان دهياري روستاي ملاكندي، آسفالت معابر روستاي قارياغدي و مدرسه 6 كلاسه روستاي سبزي به بهره برداري رسيد.
رقيه خاكپور، بخشدار مركزي مياندوآب در اين رابطه گفت: طرح آسفالت روستاي قارياغدي به مساحت پنج هزار و 700 مترمربع و از محل اعتبارات دولتي و قير رايگان اجرا شده است.
وي افزود: اين طرح در طول يك ماه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 300 ميليون ريال شامل زيرسازي و آسفالت اجرا شده است.
بخشدار مركزي در خصوص ساختمان دهياري ملاكندي هم گفت: اين طرح با يكهزار و 500 مترمربع مساحت و با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال ساخته شده است.
خاكپور در آئين بهره برداري از يك باب مدرسه 6 كلاسه مشاركتي در روستاي سبزي اظهار كرد: اين مدرسه با همكاري اهالي روستا، غلامي از خيران مدرسه ساز و اعتبارات دولتي احداث شده است.
وي گفت: اين مدرسه شامل ساختمان آموزشي و داراي 310 مترمربع زيربناي ساختمان آموزشي، 200 متر مربع ديوار و محوطه سازي است.
خاكپور بيان كرد: براي ساخت و بهره برداري از اين مدرسه 900 ميليون ريال توسط خيران و 6 ميليارد و 100 ميليون ريال نيز توسط دولت اعتبار هزينه شده است.
همچنين به مناسبت هفته دولت، بهره برداري از فاز نخست مجموعه ورزشي و سالن همايش هاي مركز آموزش عالي شهيدباكري مياندواب آغاز شد.
در مراسم افتتاح اين طرح هاي ورزشي، خدماتي و عمراني كه با حضور فرماندار، رئيس دانشگاه اروميه و جمعي از مسئولان شهرستاني انجام گرفت، رئيس مركز آموزش عالي شهيد باكري مياندوآب گفت: زمين چمن مجموعه ورزشي مركز آموزش عالي شهيد باكري مياندوآب به عنوان فاز نخست از مجموعه ورزشي بر اساس استاندارهاي بين المللي با اعتباري بالغ بر سه ميليارد ريال از سال 95 احداث و امسال به بهره برداري رسيد.
افشار كبيري با بيان اينكه اين زمين چمن مجهز به سامانه آبياري هوشمند است، اظهار كرد: اين مجموعه در فازهاي بعدي شامل پيست دووميداني، زمين بدمينتون و زمين واليبال خواهد بود كه طبق استانداردهاي بين المللي ساخته مي شود.
سالن همايش هاي مركز آموزش عالي شهيد باكري مياندوآب، ديگر طرحي است كه امروز افتتاح شد.
كبيري در خصوص اين طرح نيز گفت: سالن همايش هاي مركز آموزش عالي شهيد باكري مياندوآب، مجهز به آخرين تكنولوژي هاي مورد نياز شامل سالن همايش و نمايشگاهي، مجموعه فرهنگي و سالن كنفرانس در جوار آن است.
وي با بيان اينكه اين سالن داراي ظرفيت بيش از 200 نفر است، اظهار كرد: اين مجموعه با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال در مدت پنج ماه تكميل و به بهره برداري رسيده است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
3093**خبرنگار: زين العابدين شيخي ** انتشار دهنده: پيمان پاكزاد