۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه آب کردستان سرمایه‌گذاری شده است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: در دولت تدبیر و امید ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه آب کردستان سرمایه گذاری شده که ارزش روز آن ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج اظهار داشت: در سه سال گذشته پروژه‌های متعدد آبی در کردستان افتتاح شده که ۶۰ درصد آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کارهای زیرساختی خوبی در کردستان انجام شده است افزود: بیشترین کارها در حوزه ذخیره سازی و تامین آب بوده و در بحث انتقال بر اساس تخصیص وزارت نیرو هنوز جای کار داریم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تاکید کرد: با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال ظرف سه سال می شود گفت که به اهداف ۱۵ سال گذشته دست پیدا کرده‌ایم.

رضوی افزود: امسال از محل اعتبارات تنش‌آبی یک هزار  میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم در لایحه بودجه سال آینده دیده شده است که درخواست داریم این مبلغ ۲ برابر شود تا بتوانیم این طرح را به جای ۲ سال ظرف یک سال تحویل مردم کردستان بدهیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج را افتتاح خواهد کرد ضمن اینکه مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو با حضور وی برگزار می شود.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰  هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha