۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84210473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلاب اسلامی جامعه زنان را به تعالی رساند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان گفت: در پرتو انقلاب اسلامی جامعه زنان به روح الهی و تعالی دست یافتند.

به گزارش ایرنا، فاطمه ایرانی روز چهارشنبه در جلسه  زنان توانمند انقلاب اسلامی در اداره کل کتابخانه های لرستان  با بیان اینکه انقلاب اسلامی  باعث تحول فکری و روحی جامعه زنان در ایران اسلامی شد افزود: بسیاری از تحلیلگران انقلاب اسلامی را انقلاب چادرها معرفی کردند وبعد از انقلاب  اسلامی دیدگاه زنان روحانی و انقلابی شد و در مسیر اسوه بانوان اسلام گام برداشتند.

وی اظهار داشت: حضور زنان در عرصه انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل بود و درتظاهرات میلیونی منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش آفرینی زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه سنتی و جنسیتی به زنان را تبدیل  به نگاهی نوین کرد ادامه داد: اکنون حضور زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی و ورزشی چشمگیر است و این در شرایطی است که در بسیاری از کشورهای دنیا زنان از حقوق اولیه خود محروم هستند.

ایرانی با اشاره به انگیزه  حضور زنان در انقلاب اسلامی بیان کرد: کسی زنان را مجبور بر انقلاب نکرد بلکه بر اساس فکر و دیدگاه خود شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردادند و آزادی اسارت وار  و بردگی را رد کردند و می خواستند همگام با مردان جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند و جایگاه خود را کسب کنند.

وی با اشاره به ویژگی های بانوان انقلاب ادامه داد: حجاب و عفاف بانوان انقلابی بیش از هرجریانی دشمنان را خوار و ذلیل کرد و کم نیستند زنانی در انقلاب اسلامی که چندین فرزند  و حتی همسرخود را با حریت تقدیم انقلاب کردند.

ایرانی اظهار داشت: بانوان انقلابی ایران اسلامی در ۱۷ شهریور در مقابل گلوله ها ماندند و نقطه عطفی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خلق کردند.

کتاب حقوق سیاسی اجتماعی زنان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در این جلسه معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha