پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت آیت الله جلالی خمینی

تهران-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش در پیامی در گذشت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی را تسلیت گفت.

به گزارش پنجشنبه شب مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در این پیام آورده است: رحلت عالم بزرگوار و روحانی انقلابی حضرت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی موجب تاسف و تاثر شد.
وی نوشت: دلسوزی، اخلاص و اهتمام این عالم دردمند و حقیقت طلب در طول بیش از هفت دهه در کنار تجربیات گرانقدر و ارتباطات موسع با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان چون معلمی برای تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی از ایشان چهره ای مورد وثوق پدید آورده بود. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در عرصه های دینی و مبارزات انقلابی نیز آن مرحوم از شاگردان خاص امام راحل و از همراهان ایشان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب بود که خطبه های حکیمانه آن فقید سعید در قامت امامت جمعه زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی “خمین” فراموش نخواهد شد.
حاجی میرزایی ادامه داد: اینجانب مصیبت درگذشت ایشان را به محضر مقدس حضرت ولی عصر عج، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، بیت و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت میگویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر توام با اجر خواهانم.

به گزارش ایرنا، آیت الله جلالی خمینی از شاگردان و نمایندگان امام خمینی (ره) در حج ۱۳۶۰،  امامت جمعه شهر خمین در سال ۱۳۶۲ و از پایه‌گذاری حوزه علمیه خمین و مجتمع فقهی پژوهشی تهران روز چهارشنبه در ۸۸ سالگی درگذشت.

آن مرحوم در سال ۱۳۱۱ متولد شده و با حکم امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون امامت مسجد احمدیه در نارمک را برعهده دارد.

وی همچنین بنیانگذار حوزه علمیه جلالی خمینی در نارمک بوده است.

 پیکر این عالم ربانی امروز پنجشنبه به حرم امام راحل منتقل و پس از طواف در این حرم نماز بر پیکرش توسط حجت الاسلام سید حسن خمینی اقامه شد.

در آیین تشییع و خاکسپاری آیت الله جلالی خمینی وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، معاون پارلمانی رییس جمهوری و بیت امام راحل حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha