فراق علی، تقاضای رضا و پیش‌بینی معتمدآریا همه در روز پنجم

تهران- ایرنا- روز پنجم جشنواره فیلم فجر وقتی شروع شد، عطاران تقاضای پیگیری بیشتر برای خرید واکسن کرد و معتمدآریا از فراق درگذشت انصاریان و غصه‌اش گفت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پنجمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر اگرچه روز تازه ای برای این رویداد سینمایی بود اما این جشنواره پنجمین روز برگزاری را با بیم و امیدها و اخطارهای مکرر نسبت به برگزاری و تهدید به عدم برگزاری از سر می گذراند اما غم روز گذشته همچنان همراه اش هست.

غم محو شدن خنده های شیرین علی انصاریان که به همیشه تاریخ پیوست.

علاوه بر این که تمامی چهره‌های حاضر در دو نشست اول و دوم جشنواره سوگ علی انصاریان را به خانواده وی و ملت ایران تسلیت گفتند، لباس مشکی این مدعوین هم نشان از همدری آنان با این سوگ تلخ داشت.

همه همچنان در شوک و غم این فراغ بودند و بخشی از صحبت ها به علی انصاریان و یاد او گذشت؛ چنان که کارگردان نشست اول با اشاره به این درگذشت تلخ گفت که حضور ما امروز در برج میلاد برای تمامی عوامل فیلم سخت بود و اگر حاضر شدیم هم به این دلیل بود که به شما (خبرنگاران و برگزارکنندگان) ادای احترام کنیم و هم این که فیلم ما فیلمی شاد نبود و مضمونی تلخ داشت.

در نشست دوم هم علی اوجی با اشاره به درگذشت انصاریان گفت که اشک ما تمامی ندارد و از حضار خواست که یک دقیقه برای علی انصاریان و به یادش سکوت کنند.

رضا عطاران هم با اشاره به اولین حضور انصاریان در تلویزیون (در سریال زیر آسمان شهر) از او و خوش خلقی‌هایش گفت از مرگش ابراز تاسف کرد.

در تمامی این اظهار تاسف های و تسلیت گفتن ها البته تاسف فاطمه معتمدآریا بیش از همه دلمان را سوزاند؛ معمتدآریا گفت فکر می کنم اگر این اتفاق برای من افتاده بوده درد مردم ایران امروز کمتر بود.

حواشی پنجمین روز البته به همین جا ختم نشد و در هردو نشست چهره های شناخته شده ای همچون رضا عطاران و علی اوجی مصرانه از مسئولان درخواست کردند تا هرچه زودتر تهیه واکسن را در دستور کار قرار دهند تا این زنجیره مرگ ها و سوگ های تلخ پایان یابد.

قسمت خوب جشنواره در پنجمین روز البته حضور بازیگر خردسال فیلم روشن بود؛ سرگل لواسانی کودکی زیبا و با استعداد که بار دیگر به یادمان آورد که زندگی هنوز قشنگی‌های خودش را دارد.

حالا امروز جشنواره به نیمه راه خود رسیده و چیزی تا پایان این متفاوت‌ترین، خلوت‌ترین و پرحاشیه‌ترین جشنواره فیلم فجر در تمام ادوار برگزاری آن نمانده است.

۱۰ فیلم تا کنون روی پرده نقره‌ای رفته و با احتساب دو فیلمی که امروز اکران می‌شوند چیزی به پایان این رویداد نمانده است.

رویدادی که تمام خواهد شد اما به قول آنتونیا شرکا (منتقد فیلم و سینما) امیدواریم با اتمام آن و سلامتی همه آدم‌هایی که در این ده روز دلمشغولی برگزاری و خبررسانی داشتند، پشیمان نباشیم که این جشنواره را برگزار کردیم.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که سالانه و هر سال در نیمه بهمن ماه برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که از سال ۱۳۶۱ و به یاد بهمن ماه ۱۳۵۷

(سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) مستمر برگزار شده است. مجری برگزاری این جشنواره بنیاد سینمایی فارابی است که آن را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

این جشنواره از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۴ تنها به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت، اما از سال ۱۳۷۴ این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای

جهان تأکید دارد.

بخش‌های دیگری نظیر فیلم کوتاه، مستند و مسابقه مواد تبلیغاتی نیز به آن اضافه شده است، در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.

سیمرغ بلورین نام جایزه ویژه این جشنواره است که در بخش‌های رقابتی جشنواره شرکت کنندگان برای تصاحب آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در کنار سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از دیگر

جوایز این جشنواره است که شرکت کنندگان می‌توانند برنده آن باشند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در حال برگزاری است. فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما

در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید.

امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌ اولی هستند. این اولین بار است که هفت فیلمساز اول در حال رقابت در سودای سیمرغ هستند.

همچنین نشست های این رویداد سینمایی در فضای مجازی هم به صورت زنده پخش خواهد شد.

 آنچه حائز اهمیت است اینکه جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید را پیش رو دارد از این رو با اینکه برگزاری این رویداد بزرگ سینمایی کشور از نیمه گذشته اما تلاش شده تمامی شیوه نامه های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha