هوای اراک و شازند آلوده و ناسالم است

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفی هوا در اراک و شازند روز شنبه ناسالم و آلوده است و تنفس هوای این مناطق برای گروه‌های سنی حساس زیان‌بار اعلام شده است.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا   شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۲ روز شنبه جاری به ۱۱۳ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: شاخص آلایندگی هوای شازند نیز در این ارزیابی  ۱۳۱ بوده است که نشان از ناسالم بودن شرایط برای کودکان، افراد با نقص ایمنی بدن و سالمندان و زنان باردار است.

رئیس اداره اموز آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: هوای اراک و شازند در روز گذشته (جمعه) نیز در شرایط ناسالم بود و توصیه می‌شود که مردم در این شهرها تردد غیرضروری و ورزش را متوقف کنند و از حضور در  فضاهای سرباز بپرهیزند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۸روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم‌بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقسیم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha