کیفیت هوای اراک در شرایط ناسالم است

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 84269475
کیفیت هوای اراک در شرایط ناسالم است

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر روز پنجشنبه برای برای سومین روز متوالی به در شرایط ناسالم بوده و وجود حجم قابل ملاحظه‌ای از گرد و غبار دید افقی را به شکل محسوسی کاهش داده است.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز (پنجشنبه) به ۱۰۸ رسیده که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا نیز به ۱۵۲ رسیده که این عدد نیز بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است و آلاینده اصلی ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: انتظار می‌رود در این شرایط هوایی گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقسیم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha