۱۸ طرح هادی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸ طرح هادی روستایی همزمان با دهه فجر در این استان به بهره‌برداری رسید که برای اجرای آنها ۷۳ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

محمود بدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۲۰۲ خانوار با ۲۵ هزار و ۴۰۵ نفر از جمعیت روستایی  آذربایجان‌غربی از خدمات این طرح‌های هادی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این دهه برای یک هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان سند صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد:  علاوه بر آن، یک‌هزار واحد مسکونی مقاوم سازی و بهسازی شده روستایی این استان در دهه فجر امسال تحویل متقاضیان ‌شد.

بدلی افزود: برای این طرح‌ها نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۴۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و آورده شخصی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که با آورده متقاضیان، کل اعتبارهزینه شده  برای مقاوم سازی ۳۶ هزار میلیارد ریال است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha