۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82827396
T T
۰ نفر
افتتاح و كلنگ زني 78 طرح عمراني با حضور استاندار آذربايجان غربي در سلماس

اروميه- ايرنا- 49 طرح عمران روستايي، هفت طرح عمران شهري و گازرساني به 22 روستا امروز /شنبه/ به مناسبت دهه مبارك فجر با حضور محمدمهدي شهرياري استاندار آذربايجان غربي در سلماس افتتاح يا كلنگ زني شد.

به گزارش ايرنا، همزمان با نهمين روز از ايام دهه فجر، استاندار آذربايجان غربي هفت طرح عمران شهري شامل تعريض و آسفالت ورودي جاده سلماس به اروميه، پارك آتش نشان، ترميم و بازسازي آسفالت خيابان چمران شمالي، گلخانه شهرداري، آسفالت رويه بلوار نماز را افتتاح كرد و كلنگ احداث پارك و فضاي سبز خيابان سوره اي اين شهر را بر زمين زد.
به گفته شهردار سلماس براي اجراي اين طرح ها 40 ميليارد ريال هزينه شده است.
شهرياري در ادامه سفر خود به صورت همزمان 49 طرح عمران روستايي و آسفالت معابر را به صورت نمادين در روستاي اولق افتتاح كرد.
بخشداري مركزي سلماس براي اين طرح ها 85 ميليارد ريال هزينه كرده است.
استاندار آذربايجان غربي سپس با استقبال مرزنشينان بخش كوهسار در روستاي كتبان حضور يافت و به صورت همزمان كلنگ آغاز عمليات اجرايي گازرساني به 22 روستاي اين بخش را به زمين زد.
براي گازرساني به 22 روستاي اين بخش كه براي نخستين بار در اين بخش مرزي در دولت تدبير واميد اجرا مي شود، 330 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده كه با بهره برداري از آن سه هزار و 500 خانوار با جمعيتي نزديك به 15 هزار نفر از نعمت گاز طبيعي برخوردار مي شوند.
استاندار آذربايجان غربي در آيين كلنگ زني عمليات گاز رساني به روستاهاي بخش كوهسار، موقعيت جغرافيايي شهرستان سلماس را حساس و مهم ارزيابي كرد و گفت: تلاش تمامي دولتمردان و مسئولان استان در حل مشكلات مرزي به ويژه مرزنشينان شهرستان سلماس است كه در اين زمينه با كشور تركيه مكاتباتي براي بازگشايي بازارچه مرزي كوزه رش صورت گرفته است.
شهرياري با اشاره به وجود تنها منطقه ويژه اقتصادي استان در شهرستان سلماس افزود: منطقه ويژه اقتصادي اين شهرستان مي تواند با جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي به يكي از مناطق فعال اقتصادي در شمال غرب كشور تبديل شود.
نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: اكنون به بركت پيروزي انقلاب اسلامي خدمات شايسته اي در نقاط محروم و مناطق مرزي سلماس صورت گرفته است .
شهروز برزگر افزود: ‌مشكل بازگشايي بازارچه مرزي كوزه رش سلماس در كميسيون امنيت ملي مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفته و اميدواريم در آينده نزديك با بازگشايي اين بازارچه مرزي شاهد از بين رفتن ركود اقتصادي در شهرستان باشيم.
استاندار آذربايجان غربي همچنين در بدو ورود به شهرستان سلماس در مزار شهدا حضور يافت و با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهيدان اداي احترام كرد.
وي در امامزاده برگشاد بر مزار مرحوم علي اكبر آقايي نماينده فقيد مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي هم حاضر شد و ياد وخاطره آن مرحوم را گرامي داشت.
7156/2093
خبر: جمال فرخيان ** انتشار: صابر چهرقاني