۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 84214034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"سلین" پربارش‌ترین نقطه کردستان در ۲۴ ساعت گذشته شد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: "سلین" هورامان در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۴ میلیمتر پربارش‌ترین نقطه این استان بود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسمان این استان از روز پنجشنبه شاهد بارش برف و باران است اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته روی داده که در این مدت بیشترین بارش‌ها در سلین هورامان با ۳۴ میلیمتر ثبت شد.

وی اضافه کرد: پس از آن بیشترین بارش در بانه با ۳۳ میلیمتر، در کامیاران ۳۲ میلیمتر، در مریوان ۲۳ میلمیتر، در سقز ۱۳ میلیمتر و در سنندج ۱۰ میلیمتر به ثبت رسیده است.

پناهی در خصوص پیش‎بینی وضعیت جوی استان در هفته جاری گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی تداوم فعالیت سامانه بارشی را تا اوایل فردا به صورت پوشش ابر، مه الود بودن هوا، وزش باد و بارش باران در ارتفاعات بارش برف و باران، همراه با کولاک نشان می‌دهد

معاون توسعه و پیش‎بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌ها و اختلال در تردد را به واسطه رواناب‌های موقت و لغزندگی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از ظهر یکشنبه تا روز یکشنبه هوای استان نسبتا آرام است و بجز شگل گیری و رشد ابر به ویژه در روزهای پایانی هفته پدیده قابل توجه پیش بینی نمی‎شود و دمای هوا در طول روز از فردا تا آخر هفته بطور نسبی روند افزایشی خواهد داشت.

میانگین سالانه بارش در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر معادل ۲ برابر میانگین کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha