۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84214263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۶۱۸ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کردستان به کلاس بازگشتند

سنندج -ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: یک هزار و ۶۱۸ دانش‌آموز تارک و بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و دوباره به کلاس‌های درس بازگشتند.

مهدی نامدار  یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز تارک و بازمانده از تحصیل طی ۲سال اخیر با همکاری معلمان و انجمن اولیا و مربیان مدارس در مقطع متوسطه اول و دوم شناسایی و دوباره در مدارس جذب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه دوم بودند اضافه کرد: ۴۲۱ نفر از این تعداد، دانش‌آموز دوره متوسطه اول و یک هزار و ۱۹۷ نفر نیز دانش‌آموز دوره متوسطه متوسطه بودند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی سهم ورود دانش‌آموزان در رشته‌های آموزش‌ فنی وحرفه‌ای و کاردانش پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم گفت: هم‌اکنون سهم آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش پایه دهم دوره متوسطه ۳۷.۲ درصد است.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تداوم آموزش دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی،گفت: در این راستا تولید و تدوین بیش از ۲۰۰ فیلم آموزشی و ۵۰۰ محتوای آموزشی توسط سرگروه‌های آموزشی جهت استفاده معلمان و دانش آموزان و برگزاری بیش از ۲۵۰ کارگاه آموزشی و دوره‌های تخصصی انجام شده است.

نامدار با بیان اینکه پوشش تحصیلی متوسطه اول استان  به ۹۳.۲۴ درصد و پوشش تحصیلی متوسطه دوم به ۷۸.۰۵ درصد رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر رتبه علمی استان در کنکور سراسری ۱۰ کشوری است.

وی با اشاره به اینکه کردستان رتبه اول کشوری از لحاظ تعداد ثبت نام شدگان یازدهمین دوره المپیاد نانو را دارد، اضافه کرد: این استان با تصاحب ۱۳ سهمیه راهیابی به مرحله نهایی از میان ۳۰ نفر برگزیده المپیاد نانو در کشور رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha