سه طرح ورزشی در قشم به ثمر نشست

قشم- ایرنا- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه طرح عمرانی ورزشی با مجموع اعتبار ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان قشم به بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی حوزه ورزش شهرستان قشم افزود: سالن ورزشی و تجهیزات آن در روستای خالدین به مساحت یکهزار و ۸۰ متر مربع و با هدف توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی به ثمر رسید.

وی تصریح کرد: این سالن چندمنظوره با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: زمین چمن مصنوعی روستاهای ملکی و دوستکو در شهرستان قشم نیز با هشت میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش روستایی افتتاح شد.

وی اظهار کرد: این ۲ زمین چمن با ۹۲۴ متر مربع مساحت و در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

تندگویان از روند ساخت سالن ورزشی سام و زال قشم با  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد و گفت: این طرح ورزشی شهری از سال ۸۶ به طول انجامیده و تا کنون چهار میلیارد ریال برای آن هزینه انجام شده است.

وی بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح افزود: در آخرین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان این مساله مطرح شد که اعتبار تکمیل این سالن تامین و تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

قطر برای همکاری در مسابقات جام جهانی فوتبال هیچ پیشنهادی نداده است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین اظهار کرد: در نشست‌های مشترک با مسوولان قطر، بحث استفاده از ظرفیت‌های جزایر قشم و کیش به دلیل تشابه آب و هوای این مناطق با قطر ارائه شد.

وی ادامه داد: امکانات موجود در این جزایر منتقل و این مساله مطرح شد که اگر قطری‌ها احساس کمبود فضا کردند، از اعتبارات مسابقات جام جهانی برای تکمیل و ارتقاء کیفی امکانات قشم و کیش هزینه کنند.

تندگویان گفت: تا کنون از سوی قطر هیچگونه پیشنهاد همکاری برای سرمایه‌گذاری عمرانی، مشارکت و  بهره برداری دریافت نشده است.

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۶۶ طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی با اعتبار یکهزار و ۲۴۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha